Lager på lager

Hur klär ni era barn nu när det är förvinter? Idag när vi var ute var det 3 grader och började småsnöa litegrann. Första snön, jippi! Imorgon ska det vara 3 grader och sol under dagen och säkerligen närmare 0 på morgonen. Har ni börjat klä era barn i vinteroveraller? Jag tycker att det känns tidigt? Och för er med erfarenhet, håller barnen sig ordentligt varma i fodrade galonställ med ullkläder under? Vissa säger att barnen blir kalla av galon men jag har aldrig upplevt det i våra fodrade från Didriksons iaf. Idag när vi var ute körde vi ullkläder närmast kroppen och därpå fleeceställ och sen skalkläder. Med skalvantarna och fodrade mössor. Inför imorgon har jag lagt fram samma men även vinterjackorna. Jag tänker att jag klär dom samma som idag men att jag skickar med vinterjackorna om det skulle behövas. Och istället för vindfleece bara enkla fleecetröjor så det inte blir för tjockt under jackan isf. Eller kanske bara ulltröja under vinterjackan isf? Jättesvårt tycker jag. Hade det varit blött och slaskigt hade jag definitivt valt fodrade regnkläderna med ullkläder alternativt fleecetröja under och fodrade galonvantarna till. På fötterna kör vi vikings allväderstövlar i alla väder, från oktober - april! BÄSTA köpet i skoväg någonsin! Det bästa med dom är just att man aldrig behöver fundera på vad barnen ska ha på fötterna för dom funkar alltid! Rekommenderas skarpt till alla därute :) 

Någon som har några bra tips i klädväg nu inför vintern? Vad har ni för vinterskor till era 4-åringar? Förra året klarade vi oss med vikings ultra hela vintern och funderar på att chansa även i år. Vilken sko skulle annars vara bra att komplettera med? Kanske någon lite stiligare sko isf? Kavat har ju många fina :)
Postat av: Elin

Vi kör lager på lager :) skalkläder tills det blir snö. Inga vinterjackor än. Jag brukar tänka att om man kläder dem i vinterkläder vid 0 gradigt vad ska då stå emot -10 tex.
Just nu vanliga kläder fleece /windfleece skaljacka. Fodrad mössa och Skalbyxor. Fleece byxor under skalbyxorna dem dagar det är 0 eller kallare. Fodrade stövlar har vi på fötterna :) en beror de väl på hur rörliga barnen är, båda mina är det fullfart på ute så dem håller sig varma. :) men det är svårt med kläder, men nu börjar mina säga till om dem fryser eller ej.
:)

2017-10-30 @ 11:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback