Dålig dag

Idag har varit en "spola tillbaka och göra rätt dag". Inte så mycket har gått bra. Jag hade planerat att vi skulle cykla hemifrån senast kl 9 då det tar ca 30 min att cykla genom hela stan med båda barnen i kärran, dom börjar bli riktigt tunga! Gissa om vi kom iväg kl 9? Nej! Kl 9 hade jag precis stekt klart pannkakorna och packat ner dom i kylväska. Vi började klä på oss allt och satt på cykeln kanske 09.30. Så vi var nog framme på närakuten kl 10. Jag hade lovat barnen att vi skulle gå till Stadsparken och äta lunch och leka efteråt om dom var duktiga inne hos doktorn. Som tur var tog det knappt 2 timmar denna gång så vi var klara innan 12. Junelle var på världens sämsta humör och jag med min huvudvärk orkade inte hålla tålamodet uppe. Så hela förmiddagen var bara kaos. Det slutade med att vi åkte därifrån precis lika okloka och ovetandes som vi var innan. Vi lekte i parken i ca 1,5 timme innan jag var alldeles färdig och försökte få barnen med hem. Tillslut fick jag fick spänna fast dom i kärran i protest för att sedan rulla iväg till cykelpumpen och pumpa kärran. Det tog ca 15 min för mig att göra detta för jag gjorde fel gång på gång.  Sen cyklade vi iväg och efter bara några minuter så fick vi punka på framhjulet på cykeln. Då bröt jag ihop. Det var jobbigt nog att cykla. Nu skulle jag behöva dra hela ekipaget hem. Så det tog nog oss 1 timme att komma hem. Allt som allt. Konstigt nog så somnade ingen av barnen i kärran. Det var bara tjafs och bråk hela vägen. Så när vi var hemma vid 15-tiden så somnade Junelle och sov till strax innan 17. Jag kände att jag behövde det avbrottet för att själv få vila en stund. Mille somnade också och sov med mig på soffan i över en timme. När barnen vaknade och var på bättre humör så kändes det ypperligt att få göra något helt annat så vi gick på hockey med morfar. Det blev premiär för Junelle och precis som för Mille var ismaskinerna överlägset roligast! Junelle somnade precis bredvid mig i sängen nu och Tobias och Milian är ute och åker. Så troligtvis sover Mille också nu. Förhoppningsvis blir det lite sovmorgon imorgon så vi orkar med dagen. 11.30 är vi bjudna på brunch och sen ska vi till Bjk för födelsedagsfirande. 


Trevlig helg allesammans! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback