Bältros?

Från allra första början har jag själv misstänkt att detta har varit bältros. När

Jag såg prickarna första gången skickade jag en bild till Cicci som hade bältros i somras. Jag frågade min läkarkollega samma dag och han sa först av allt herpes zoster, dvs bältros. Pga av att man ska ha en enorm smärta vid bältros har nog alla jag träffat blivit osäkra när jag sagt att jag har ont men det gör inte jätteont. Hur ska man kunna skatta denna smärta? På en VAS-skala eller? Jag har fött två barn. Gjorde det ont? Ja, det gjorde ont men jag trodde det skulle vara värre. Så kan jag svara på denna fråga också. Sköterskan jag träffade i måndag höll helt med mig när jag förklarade detta och sa att det är absolut möjligt att du tolererar denna smärta men det kan också bero på att smärtan inte är lika outhärdlig på alla. Iaf så har smärtan tilltagit sedan i måndags. Det har övergått mera åt en brännande smärta. Det känns som det brinner under huden och på huden. Och det kliar nästan ännu mera nu! Det känns nästan som att någonting kryper under huden i haöva ansiktet och huvudet. Huvudvärken är bestående. Det enda som är bättre är utslagen. Bulan har blivit mindre och ev att det röda börjar gå tillbaka. Huvudvärken är lixom typ i halva huvudet. Så konstig känsla. Jobbigt som satan iaf. Imorgon ska jag jobba kväll. Jag hoppas verkligen att det har lagt sig lite till för läkaren tyckte inte att jag skulle sätta nånting över. Bläää. Kul att gå runt på jobbet och se ut såhär? Jag kommer ju få 100 frågor! 

Nu ska jag sova igen. Vaknade nyss efter att ha nattat lillstumpan. Godnatt 


Såhär såg det ut när jag upptäckte det
Här ser man att det är flera "blåsor" i en samlad grupp
Såhär såg det ut innan läkaren punkterade i fredags. Säkerligen orsakade han en hudinfektion bara av att sticka med nålar på två ställen...
Såhär såg det ut hela helgen...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback