Vecka 24

Imorgon går vi in i vecka 24, alltså 23 fulla veckor har passerat. Bebisen börjar bli kraftfull i sina rörelser nu och sparkar väldigt oftaoxh mycket. I stort sett hela dagarna, jag har ännu inte hittat något mönster. Både Milian och Junelle var väldigt livliga i magen och lugnade sig alltid på nätterna. Och det visade sig stämma när de kom ut också, iaf med Junelle. Hon har sedan dag 1 haft en bra dygnsrytm. Precis som i magen. Lillebror sparkade som mest på kvällarna för någon vecka sedan men nu är det annat. Jag hoppas att han kommer ta efter sin storasyster! 

I vecka 24 har de flesta bebisar passerat 500 gram om de växer som de ska. En tjej som går samma kurs som jag jobbar på Neonatalen här på ackis och hon berättade mycket om dom små liven och att dom faktiskt för inte så länge sedan klarade en bebis i vecka 21+6 som knappt vägde 400 gram. Det betyder alltså att våran bebis idag skulle kunna överleva iva-vården på neo om han skulle vilja komma ut idag. Det hoppas vi verkligen inte att han vill göra men det känns iaf som en liten trygghet att veta om det. Givetvis berättade hon om dom tragiska exemplena också... Våran bebis har iaf inte visat några tecken på att vilja komma ut så jag är inte orolig på något vis. Men herregud vad med sammandragningar jag har börjat få! Så fort kag cyklar lite för fort måste jag stanna för en sammandragning, så fort det går lite för fort på crosstrainern eller att jag är lite stressad på jobbet så kommer dom. Och då ska vi inte tala om min graviditetsinkontinens! Jag har säkert kissat på mig 5-7 ggr i veckan. Jag klarar inte att hålla mig när jag blir kissnödig. Det värsta är ju helt klart när jag är och handlat. Jag vet ute hur många gånger jag behövt lämna varorna i butiken och sprungit i väg och kissat. Så jag vet exakt vilka affärer jag inte ska handla på, dom som inte har kundtoaletter. Igår när jag var på Gränby i ca 30 min behövde jag gå på toaletten 3 ggr. 

Nu ska jag försöka sova så jag kan vara en bra mamma i några timmar innan jobbet imorgon. Puss och kram allesammans 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback