Lång helg

För oss som är vana med mycket aktiviteter blir en helg med sjukstuga väldigt lång. I fredags var båda barnen feberfria och vi trodde att förkylningen var över. Men i lördagsmorse hade mille feber igen och började klaga på att han hade ont i ryggen på ena sidan. Han sa att det var på huden och jag tyckte att jag såg något rött utslag när jag tittade första gången. Men sen var det borta. Iaf så blev han trött på eftermiddagen och somnade i 2 timmar i soffan. Och detta är väldigt ovanligt för mina barn! Dom somnar bara i bilen eller i vagnen annars.  Jag blev riktigt orolig för jag kände att hostan inte heller blev bättre så Tobias ringde 1177 och fick en läkartid på kvällen för att utesluta lunginflammation. Ssk på 1177 tyckte absolut att vi skulle åka in eftersom han haft feber till och från mer än 3-4 dagar.  Väl där fick han ta snabbsänka och halsprov som visade på streptokocker, dvs halsfluss. Så han fick antibiotika i 10 dagar. Nu har han tagit 5 doser så nu är han smittfri och kan gå på dagis imorgon enligt läkaren. Han har inte haft feber sedan igår på förmiddagen så orkar han får han gå imorgon.

Igår på förmiddagen var vi på kyrkogården och tände ljus för farmor och för andra som är saknade ❤️ Efter det tog mamma och pappa med sig barnen till ikea för lunch medans jag shoppade på toys R us som hade 25% på ALLT förutom det jag skulle ha, nämligen LEGO. Jag köpte lite andra julklappar iaf och passade på att fylla på med småsaker som ska bli adventskalendrar åt barnen. Jag fick ihop mer än hälften i var åt dom så det blev riktigt bra! Sen när vi kom hem blev ju Milian hängig igen så då stannade vi i soffan hela kvällen enda tills Tobias kom hem och tog med honom till sjukhuset. 

Imorse efter frukosten åkte vi iväg till sjukhuset igen för jag kände att vi var tvungna att kolla upp Junelle också eftersom hon också har hostat hela veckan. Men hon behövde inte ha antibiotika iaf. Sen hade vi ju bokat biljetter till Mora träsk och i stort sett bestämt oss för att inte gå. Men när Junelle inte hade streptokocker så sa jag att hol kunde gå själv med mormor. Då sa doktorn att Mille också kunde gå eftersom han hade tagit sina 3 första doser av kuren. Så vi gick dit och barnen var jättenöjda. Undra vilka som hade roligast, barnen eller jag och mormor? Jag blir lika imponerad av Leif varje år, han är grym! Att han orkar hålla i för fullt trots sin höga ålder. Men jag gissar att det inte blir många år till så vi passar på att hålla i för det är verkligen roligt! Apropå detta så var jag förvånad idag över hur många tråkiga föräldrar det finns. Av säkert 300 pers var det kanske 20 st som dansade och gjorde rörelser med sina barn. Tråkigt. Men alla är ju såklart olika. Kul att dom går dit med sina barn iaf :) Resten av helgen spenderades hos Camilla och Niclas på söndagsmiddag med riktigt god mat. 

Tobias har jobbat hela helgen och kom hem idag med jordens ryggskott. Tycker så synd om honom. Han jobbar och sliter på all sin lediga tid för att vi ska få det bättre ekonomiskt under föräldraledigheten. Jag är så tacksam för det ❤️

Veckan som kommer har jag verkligen tabbat till ordentligt i schemat. Jag var nästan säker på att jag var ledig på fredag och att jag lagt ledigt på Milians födelsedag. Men där fick jag! Min första mån-fre vecka på länge. Förhoppningsvis kan Ida passa barnen på fredag tills mamma kommer vid 13 så får dom vara lediga ändå. Men jag som hade planerat hela dagen och allt, så klantigt av mig! Ooops klockan blev mycket nu. Måste sova. Godnatt 

(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback