Känner mig ledsen

Idag är första gången som jag verkligen känner mig ledsen och nedstämd inför en jobbhelg. Jag har blivit tilldelad tre kvällar i rad, dvs fredagkväll, lördagkväll och söndagkväll. Det har nog aldrig hänt förut. Denna helg kommer jag att missa bla mitt kusinbarns dop och en fest på förskolan för föräldrar och personal. Och även en playdate. Så himla trist. Jag har egentligen aldrig känt mig ledsen över att jobba helger eftersom barnen har snittat ca 20-25 timmar i veckan på förskolan tack vare detta. Men nu när dom börjar bli lite större och Milian tom börjar fråga "Mamma, vem utav dig och pappa ska jobba ikväll?" så känns det värdelöst. Men jag har valt detta yrke av en anledning, jag älskar det! Tänk om jag kunde älska mina arbetstider därefter och lönen kunde sättas efter detta, då skulle jag kanske känna annorlunda. Så nu längtar jag faktiskt till LEDIGA HELGER och LEDIGA KVÄLLAR med min familj.  Jag har ca 8 veckor kvar att jobba och efter denna helg är det 2 helger kvar. 

Idag har jag suttit i skolbänken hela dagen lång. Det var faktiskt väldigt lärorikt och roligt men jag måste ju erkänna att jag absolut inte saknar studentlivet, blä alltså! Kursen jag går är en handledarkurs och har 3 obligatoriska träffar där en var idag, en är nästa onsdag och därefter är den sista torsdagen därpå. Sen är kursen slut. Jag hoppas fortfarande på att komma in på amningskursen som startar i jan för det är en kurs som jag verkligen är intresserad av och vill läsa. 

Nu ska jag krypa ner bredvid mina två solstrålar som ligger och sover i våran säng. Tänk när dagen kommer då dom inte vill det längre? Blöööödig mamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback