Kalasfix

På fredag fyller Milian 4 år. Då kommer släkten och firar honom och på söndag är det barnkalas. Då kommer det 12 barn plus Milian och Junelle. Igår var jag och handlade allting som behövdes inför och i år har jag fått en ny uppgift; nämligen baka glutenfritt. En utmaning lär det bli då jag aldrig har gjort det förut. Milian har själv valt tema på kalaset. Först ville han ha poliskalas så jag hade gjort ca 8-10 inbjudningskort klara innan Mille ångrade sig och verkligen ville ha legokalas istället. Så legokalas blir det och därför blev det väldigt enkla inbjudningskort i sista minuten.  När Milian fyllde 1 år hade jag all tid i världen att baka och greja inför det eftersom jag var mammaledig. Samma när han fyllde två och tre för då var jag också mammaledig.  Skillnaden de två sista gångerna är ju att jag har haft barnen att ta hand om. Nu fjärde gången har jag både barnen att ta hand om plus ett jobb att gå till. Därmed blir det långt ifrån samma kalasfix som tidigare. Dessutom hade jag missat helt att jag jobbar på fredag, trodde verkligen att jag hade lagt ledigt då. Så synd.  Tårtorna är iaf beställda och det mesta är handlat, så det blir nog bra tillslut. 

Jag älskar när mina barn fyller år. Jag älskar att få ge dom saker som dom har önskat sig. Och att få se hur lyckliga dom blir. Jag känner att jag får uppleva barndomen igen för jag minns verkligen då hur det var att fylla år. Spänningen, nervositet, förväntan och glädje. Jag kunde aldrig somna kvällen innan. Så jag tror nog att jag själv ser fram emot fredagen minst lika mycket som Milian. 

Nu måste jag sova. Godnatt 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback