Jämförelser

Det är mycket som är lika i mina graviditeter men också mycket olika. När jag blickar tillbaka på bloggen så inser jag att jag minns ganska lite och att det mesta har hänt förut. Jag har för tillfället ont i högra skinkan och litegrann ner mot låret. Det hade jag helt glömt bort att jag hade haft i samma vecka med Junelle i magen också. Jag hade även glömt bort att min vikt var i stort sett samma i denna vecka nu som sist. Det skiljer ca 1 kg. Jag börjar lägga på mig mera i vikt nu. Sedan förra veckan har kag lagt på mig 1 helt kilo så jag väger 55 kg nu. Alltså ca 3 kg plus på vågen. Jag har för mig att jag fr.o.m. denna vecka har snittat ca 0,5 kg i veckan enda till förlossningen och det kan nog stämma när jag räknar på det.  Från förra veckan har även denna bebis blivit en liten vilding precis som sina syskon. Han sparkar mest hela tiden och det är kraftigt till och från.  Ett stort problem jag har nu i graviditeten är att jag inte kan hålla mig. Jag kissar på mig lite titt som tätt för att det verkligen inte går att inte göra det. Det var extra jobbigt förra veckan när jag hostade. På jobbet häromdagen nös jag så det blev blött igenom och jag var tvungen att byta arbetskläder. Kanske låter roligt men det är inte så roligt. Jag börjar helt ärligt känna mig oroligt tung och klumpig även fast jag är "liten". Det syns ju knappt på jobbet ännu så på fredag när vi har fest med jobbet så vet jag att vissa av läkarna kommer säga "men oj, är du gravid". Det döljs ganska bra i sjukhuspyjamsen. Med Mille i magen följde kag bog det ändå in i vecka 30 om jag minns rätt. 

Idag har vi haft en väldigt bra dag trots Milians öronvärk inatt. Imorse pysslade vi och gjorde magneter och armband. Sen gick vi såklart ut i snön innan lunch. Vi hade så roligt! Det var en sån himla skillnad på Junelle från förra vintern. Hon stormtrivdes i snön och sa "mamma det här är superkul" flera gånger. Förra vintern var allt så bökigt med vantar. Hon har så små händer så vantar för 1-åringar var för stora och andra vantar för kalla. Så hon kunde knappt leka i dom stora men varma vantarna vi hade. Dom vantarna passar därför utmärkt nu! Sen tycker jag att det är sån skillnad på overallen i år. Hon har fått samma overall som Mille och är så himla smidig i den. Hon kastar sig i och ur pulkan och kan springa upp och ner för pulkabacken utan att overallen är klumpig. Dessutom är den lagom varm för svensk vinter. Jag är dock lite skeptiskt till hennes vinterskor som är kavat yxhult efter Mille när han var 2 år. Jag var inte helt nöjd med hennes yxhult förra året så jag är lite negativt inställd nu. Men håller inte dom värmen med ett par ullsulor i så gör Viking ultra det iaf, det vet vi sedan förra året! 

Milles nya Vikingskor var suveräna! Varmfodrade, jättesmidiga och ta på och Mille flög fram i dom. Och ska vara vattentäta. Vi har impregnerat dom för säkerhets skull. Vi valde en lägre modell just för att han ska kunna ha dom mer som "skor" också när han bara har vinterjackan till tex affären. Eftersom Viking ultra är så himla perfekta i alla väder på förskolan så kändes dom här som ett väldigt bra komplement. Dessutom var dom fina också tyckte både jag och Tobias :) 

(null)

Och det här fina kortet fick vi idag från den här underbara människan ❤️

Vi hittade en blender till bra pris på city gross så vi kunde inte motstå frestelsen av smoothie som funnits ända sedan stavmixer gick sönder.

Vi har även veckohandlat och pantat burkar idag :)

Vi har nog åkt 40 ggr ner för backen idag. Gick väldigt sakta (så ni behöver inte fråga varför dom inte har hjälm) 😜

Vi har varit ute i pulkabacken 3 ggr idag. Hur kul som helst!

Så fina i sina härliga mössor från Didriksons :)

Pysslade lite imorse :)

Hittade ett par till av favvo-byxorna i strl 56 till lillebror på tradera 👍


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback