Fullspäckad helg

I fredags var det min tur att vabba efter att Milian sovit som en kratta flera nätter i rad och Tobias hade vabbat i veckan redan. Vi hade ingen bil så vi hade turen att få låna mamma och pappas bil (som dom kom in med på torsdagskvällen) så vi slapp cykla till sjukhuset och tillbaka när Mille var hängig. Junelle fick vara hos Lotta medan vi hade tur att få en akuttid på önh för ny bedömning av halsmandlarna. Läkaren vi träffade var riktigt bra och pedagogisk. Han kollade näsan och öronen också. I öronen fick han "dammsuga" bort och plocka ut vaxproppar innan han kunde se trumhinnan. Som vi misstänkte hade han vätska bakom båda trumhinnorna som vi skulle följa upp om 4-5 månader. Otrurligt nog så ska vi på hörseltest på tisdag och resultatet kommer säkerligen bli dåligt så jag ska nog ringa imorgon och försöka omboka den tiden till senare. Känns ju onödigt att göra ett hörseltest när vi vet redan nu att han hör sämre pga vätskan. Läkaren skrev även ut en engångsdos med kortisontabletter som vi skulle ta samma dag och detta följs sedan upp med ett telefonsamtal. Så nästa vecka ska han ringa upp mig och då ska vi besluta om eventuell operation. 

Eftersom att jag skulle iväg på kvällen så planerade jag och barnen tillsammans att dom och pappsen skulle äta på pizzerian. Det slutade med att vi satt på pizzerian allihopa och även fast jag skulle iväg på buffé så kunde jag inte hålla mig från några bitar pizza. Kvällen fortsatte för mig på frenchi där hela thoraxkliniken firade 20 år i 50-huset. Vi var ca 130 personer och det var riktigt roligt! Flera av läkarna höll tal och det bjöds på snittar, bubbel och buffé. Jag var dock inte så imponerad av maten, tyvärr. Det var asieninspirerat med mycket friterat. Inte riktigt i mitt tycke. Dom friterade räkorna var iofs det godaste jag ätit, typ, När folk började snurra runt så slutade kvällen för denna gravida kvinna. 

Lördagen blev väldigt spontan eftersom det egentligen var tänkt att Tobias skulle jobba. Han har för ont i ryggen för det så istället passade vi på att be om barnvakt och blackweekend-shoppa julklappar. Det gick riktigt bra! Vi sparade in ca 3000 kr har jag kommit fram till. Så nu är vi i stort sett klara med julklapparna till barnen. Vi kommer att köpa kanske 2 paket till i var åt dom. Vi passade också på att handla lite på blomsterlandet innan vi åkte hem. Tobias åkte ut till Bjk och hämtade barnen och skjutsade samtidigt mig och Camilla på 30-årsfest. Tobias skulle också såklart ha gått på den om han var bättre i ryggen. Han kände att han inte var något roligt sällskap och att han lika gärna kunde åka och hämta hem barnen som annars hade fått sova hos mormor och morfar. Sofia hade ordnat så fint och kul för Jenny, all eloge till henne för all tid hon lagt ner för sin systers skull. 

Jag kände under lördagen att jag började bli sjuk. Ont i halsen, huvudvärk och allmänt ont i kroppen. Men efter två alvedon blev det bra och jag kunde gå på festen trots allt. Men imorse när jag vaknade mådde jag dåligt igen och fick sova till 09. Skönt! Sen har vi varit igång hela dagen från det. Slagit in presenter, tagit fram alla julsaker, hängt tvätt, vikt tvätt och varit på kalas. Eller Milian har varit på kalas. Jag var lite orolig hur jag skulle få till det eftersom Junelle inte var bjuden. Och tobias jobbade. Men det gick bra. Junelle och jag passade på att luncha tillsammans bara hon och jag. Hon fick välja och valde chop chop och rensade tallriken! Dessutom upptäckte vi en ny favorit - vårrullarna. Hon åt upp alla 4 som vi fick! Efter 2 timmar hämtade vi Mille och åkte till ulva kvarn på julmarknad. Efter den till Bjk på middag och därefter hämtade vi Fia och Max i skogen. Kvällen avslutades med städning av hela nedervåningen när barnen somnat. Nu är jag fullkomligt färdig och dessutom väldigt ont i halsen och i kroppen. Godnatt 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback