4-årskalas

Idag hade Milian äntligen sitt efterlängtade kalas. Han har längtat efter det här enda sedan i augusti när Junelle fyllde år. Enda sedan dess har han varit bestämd på att han vill ha poliskalas men för bara 2 veckor sedan ångrade han sig precis när vi skulle skicka ut inbjudningskorten. Så poliskorten sparar vi till nästa kalas! Det blev iaf ett kalas med legotema eftersom det är livet för Mille just nu. Tråkigt nog har han fastnat mest för Ninjago som jag själv inte alls gillar då jag tycker att det är för mycket "krigsinriktat". Mer eller mindre. Men han är jätt eglad för det legot han har fått dom här dagarna och har byggt ihop i stort sett allting redan. Fick jag själv bestämma så köper jag bara lego friends som jag själv älskar! Han sa häromdagen "är det något lego jag verkligen inte vill ha så är det lego friends" 😂 Kalas blev iaf väldigt lyckat och nästan alla kompisar (förutom 5 st) kunde komma. Vi blev 15 barn och lika många vuxna. Barnen hade roligt och det blev otroligt hög ljudnivå. Milian hade jättesvårt att låna ut sitt nya lego även fast vi kommit överens om att det bara fick stå framme om han skulle låna ut. Så det blev en del tårar och protester. Det kändes inge bra alls. Dessutom så slet han upp presenterna han fick så jag har verkligen ingen aning om vad han fick av vilken kompis. Vi gjorde iordning en skattkarta så att barnen fick gå med ut i skogen och leta efter skatten. Lite svårt var det att genomföra på ett bra sätt för alla barn. Några stycken sprang före och hittade ska tten. Men det är ju sånt man får räkna med när många barn är inblandade. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback