Valborg

Min absolut favoritdag på hela året innan jag fick barn var helt klart Valborg. Bäst var den som student. Nu när livet har förändrats till det bättre finner jag inte samma glädje av Valborg som jag gjorde förut. Valborg i år firades lugnt och fint med familjen. Vi började dagen kl 10 nere på stan. Hela familjen cyklade ner mot åkanten där mamma och pappa hade tagit bästa "VIP-platserna" längst fram vid räcket så vi kunde se alla båtarna. Junelle somnade i cykelvagnen så hon missade halva forsränningen. Hon sov så skönt så i mitt knä. Och ännu en gång är jag såå tacksam för att barnen lärt sig sova lite överallt och att dom inte vaknar av att bli förflyttade. Peppar peppar. Vi satt där och käkade bullar och drack saft och kaffe i ca 2 timmar. När det blev dags för lunch bjöd pappa på thaibuffe och sen gick vi vidare hem till oss för  att förbereda middagen. Straxinnan 19 kom Camilla och Niclas och vi käkade den härliga grillade maten som mamma stod för. Efter maten bäddade vi ner barnen i vagnen och gick till kasen här nere hos oss. Och där var det massa barn som vi kände igen, typ halva ugglan var där! Barnen drabbades av någon form av ögoninflammation under helgen så ögonen har kladdat en massa. Vi har sköljt och smort in men ännu är Milians lite kladdiga. Så det blir till att vabba för mig imorgon. Hur som helst var barnen ute från kl 09.15 till ca 21 på Valborg med avbrott på max 1 timme för lunch och middag. Samma sak idag. Dom har varit ute nästan hela dagen i det fantastiska försommarväder! 


Idag var första dagen sedan jag började jobba i jan som jag känt riktig ångest. Det var så otroligt mysigt och härligt här hemma i trädgården. Alla barnen sprang runt och lekte, hoppade studsmatta, grävde i sandlådan, gungade, sprutade vatten mm. Vi grillade korv och satt i solen och Tobias snickrade lite på altantaket. Sen var det plötsligt dags för mig att åka till jobbet. Och jag hade tagit detta pass som ett extrapass. Då kändes det extra tungt. 


Valborgshandlade med dessa två i lördags :)
Bästa platserna men buuuurr så kallt det var! Det räckte knappt med 3 filtar som vi hade.
invigning av altanen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback