Lediga dagar

Nu har jag och barnen varit lediga 4 dagar i rad. I fredags var vi till björklinge och tittade på "the astrids" på biblioteket. Sen åkte jag och Milian på 60-årskalas i Rosersberg. Lördagen skulle ha spenderats i Valbo på lekland men natten till lördagen kräktes Junelle så det blev inget lekland. Hon hostade så hon kräktes men sov riktigt illa den natten. Så det var nog liks bra att vi var hemma även fast det köndes tråkigt. Iofs var kusinerna och farmor vi skulle åka med också lite krassliga. Vi hade en fixardag hemma istället. I söndags var Milian och Tobias på bio innan vi gjorde utflykt till berget med grannarna. Det blev sol, eld och kyla. Uppfriskande minst sagt. Efter det bjöd familjen Backlund på tacogratäng, MUMS! Igår hade jag och barnen en riktigt mysig dag. Vi packade ihop oss på cykeln och tog med oss lite frukt ut i solen och matade fåglarna vid ån först. Sen cyklade vi till bibblan och lånade några nya böcker, bla Pelle Svanslös igen.  Barnen älskar verkligen att springa runt och leka på bibblan. När vi var färdiga packade vi oss vidare för lunch på green house. Och jag rekommenderar verkligen alla med barn att gå dit och äta lunch. Alla utan barn också givetvis! Så godlynthet och verkligen perfekt för barnen! Antingen pannkaka eller buffé med kött, kyckling, pasta, potatis, ris, sallad, frukt, soppa mm. Och allt är ekologiskt. Och otroligt gott! Dette tredje gången jag ättit där när jag varit självmed barnen men det har gått hyfsat bra varje gång. Båda barne n somnade skönt i vagnen påvägen hem och jag passade på att sitta ute i solen i en timme. Igårkväll var vi ute och firade Gabriella, både jag och Tobias. Vi hade väldigt trevligt med otroligt god mat.  Idag har jag jobbat och jobbar onsdag och torsdag sen blir det långhelg fre-sön. Fortsatt trevlig vecka!' :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback