Helgen

Då var denna långhelg också slut. I torsdags var jag, barnen och min syster i Östhammar. Sedan långt tillbaka bestämde jag och båda mina systrar oss för att göra en systertatuering. Ida gjorde sin för ca 1 år sedan och Camilla för några månader sedan. Jag skulle göra min så fort jag slutat amma men det har inte blivit av. Men nu är den på plats! Idas kompis jobbar på en tatueringsstudio Östhammar så jag och barnen passade på att ha picknick vid vattnet och leka i lekparken där nere medans Ida gjorde sin tatuering. Så gjorde jag min medans Junelle sov. Jag hade planerat att göra en till tatuering men det gjorde så otroligt ont så den får vänta några veckor, haha. 


I fredags fm hade vi picknick i lilla domkyrkan. Milian och jag planerade det sist vi var där och eftersom han aldrig glömmer bort nånting så har han tjatat om det ett tag. Det blåste svinkallt så det var tur vi valde att sitta "inne". Efter det åkte vi till Maja, Emma och Finley i björklinge. Barnen hade jättekul tillsammans och lekte i flera timmar. I fredagskväll åkte vi givetvis till kyrkogården med blommor och tände ljus. Det var farmors 78-års dag. Herregud, vad vi saknar henne! Vi var med om en otroligt otäck sak under fredagskvällen. Det började brinna i stekpannan när Tobias skulle steka champinjoner! Dumma som vi var så spolade vi med vatten på lågorna och självklart började det brinna ännu mera. Det slutade med att Tobias kastade ut stekpannan på framsidan och vi stog hela familjen och skrek. Milian blev helt förstörd. Han bara grät och grät och sa att han ville flytta. Lilla gubben. Sector alarm ringde bara ca 20 sekunder efter att brandlarmet gick, sjukt bra. Som tur var blev det bara lite svart på vitrinskåpet och alla var/är oskadda. 
 
Igår började vi dagen på toysrus tillsammans med halva Uppsalas barnfamiljer. Det var lego-byggar-helg och alla barn fick gratis lego!! Helt sjukt tycker jag! ALLA barn fick en kasse full med småpåsar med lego. 4 påsar med bla lego friends och lego star wars. Barnen var överlyckliga! Vi passade på att köpa lite nya sandleksaker när vi ändå var där och det var bra priser. Vi var förbi ikea efteråt och köpte lite smågrejer som vi saknade. Och käkade lunch där. Sen åkte vi till mormor och morfar och grillade hamburgare. Barnen var ute och lekte i sandlådan i säkert 1,5 timme!!!! Och Junelle som inte gillat att vara ute och leka på det viset förut bara ÄLSKADE sandlådan nu. Hon satt och sa "mycket, ännu mycket, mycket, ännu mycket" när hon öste i sand och vatten i hinkarna. Helt underbart att se. Det var riktigt kallt ute då tyckte jag men barnen klagade inte ett dugg. Med dyblöta fingervantar på händerna! Vi hade inte planerat att sova kvar men Milian ville så gärna göra det så vi blev kvar ändå. Jag tvättade barnens kläder i handfatet så dom hade rena kläder till idag och lånade lite smink av mamma och Ida. 

Jag och Tobias fick sovmorgon till 9 medans mamma och barnen var uppe sedan 05.45! Resten av dagen spenderades hos barnens farmor i Söderfors. Vi blev bjudna på god mat och gofika och lekte en massa med kusinen Wiggo. Vi var tillbaka i uppsala till middagstid och stannade på tacobar och käkade innan jag gick in på city gross och handlade inför veckan (får ingen matkasse denna vecka). Barnen och Tobias lekte ute i parken medans. Nu har jag precis landat i soffan efter att ha hängt 2 maskiner tvätt. Imorgon och på tisdag jobbar jag kväll och barnen går korta dagar. På onsdag är vi lediga och tors+fre går dom långa dagar. Sov gott allesammans!  



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback