Då var det klart...

Det vi väntat på i flera månader kom idag trots detta som en "chock". Även fast jag hela tiden känt vibbar så har jag ändå levt vidare på hoppet och tänkt att det löser sig. Men nu har ugglan gått ut med infon att dom kommer att lägga ner 1/7. Så för att se det positiva; vi får 3 månader till på en av Uppsalas bästa förskolor! För några veckor sedan la jag in en ny ansökan för hösten och jag ver ju precis vad jag vill. Jag vill ha det närmaste man kan komma ugglans verksamhet och det lär vara i närområdet då vi kommer att önska domarringen till barnen sen. Mina 2 översta val är snarlika ugglan bortsett från att det är föräldrakooperativ och det tror jag skulle passa mig perfekt. Tänk att få vara med och bestämma hur barnen ska ha det på förskolan, toppen ju! Men det som kommer att ställa till allting är öppettiderna. Jag kommer alltså att behöva byta jobb alternativt välja tunaparken. Och tunaparken är långt ifrån en sån förskola jag skulle välja först. Jag är lite allergisk mot småbarnsgrupper och stora förskolor. Men det kan säkert också vara bra men jag vill åt "familjekänsla" som finns på ugglan. Fy satan vad det här suger... 

Postat av: Anonym

Jag har hört att det ska öppna förskola i ugglans gamla lokaler.. en privatdriven. :) vet dock inte när, men lokalerna är nog redan köpta av företaget.

Svar: Jag vet. Det är lite därför ugglan var tvugna att lägga ner...
Emelie Sofie Ericsson

2017-03-31 @ 19:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback