Att vara utan bil

I många månader har jag funderat över om vi verkligen måste ha en bil. Det funkar ju lixom att cykla eftersom vi bor nära det mesta. Jag cyklar till jobbet varje dag och alla mataffärer mm går att cykla till. Alla ni som har bli har säkert tänkt samma eftersom det är en stor utgift i månaden. Minst sagt. Sedan igår har våran bil varit på verkstad och jag har redan insert begränsningarna. Bara attbehöva planera en hel dag efter busstider som vi gjorde idag passar ute i mitt annars ganska så spontana liv. Men bra gick det och jag har ingenting emot det!  Det som car mindre roligt var att vi fick splittra familjen och åka med mamma och pappa på kalas ikväll. Dom har bara en barnstol i sin bil så Junelle  och Tobias fick stanna hemma. Vi hade en toppenbra kvälll och Milian slocknade precis i bilen. Trevlig helg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback