4-dagsledigt

En av fördelarna med att jobba obekväm arbetstid är att man ibland blir ledig flera dagar i streck. Jag jobbade flera helger i feb och därför är jag nu ledig några helger i rad och har de senaste 3 veckorna jobbat 3-dagars veckor. Som denna vecka. Mån-ons. Så idag har jag tagit helg från jobbet. Ganska lyxigt enligt en som är van att ibland jobba 6-dagarsveckor. De senaste dagarna på jobbet har dessutom varit lugna och sköna, det behövde jag verkligen! Igår gjorde jag mitt första pass på 50B2, våran "nya" avdelning. Det har ändå gått hyfsat bra med tanke på att det är tredje veckan vi är där. 


Igår hämtade mamma barnen på dagis efter lunch och tog med dom ner på stan och fikade :) När jag slutade mötte jag upp dom på vägen till Fyrishov för att titta på "babblarna på turné". Det var riktigt bra faktiskt! Väldigt pedagogiskt med inriktning på färg och form och dessutom mycket teckenspråk. Väldigt intressant och fin pedagogik. Sen att barnen satt som ljus gjorde det hela inte sämre. Milian var tyst hela tiden men Junelle satt och klappade händerna litegrann och sa "titta babbla, titta babbla, titta babbla". Exakt som hon gjorde när hon vaknade kl 05.30 på morgonen! Hon slog upp ögonen pch började sjunga. Sen var det "titta babbla" i typ en kvart. Haha. Hon som alltid brukar sova till minst 06. Det var första gången sedan jag började jobba som hon väckte mig innan klockan ringde, gullhönan. Imorgon ska vi åka till Östhammar med Ida på lite äventyr och hoppas att få hinna njuta lite av solen också :) 

I måndags var Milian hos doktorn och tittade halsmandlarna igen. Denna gång fick han en remiss till önh. Så nu hoppas vi att vi inte ska behöva vänta allt för länge på bedömning. Natten till tisdagen sen vaknade Milian och grät hysteriskt av växtvärk. Fy vad hemskt det var! Han grät och grät i kanske 40 minuter innan det gick över efter att han gick med på att ta en alvedon. Han som inte alls gillar att gå till doktorn skrek "vi måste åka till doktorn och ta bort foten för jag vill inte ha såhär ont". Jag blev så ledsen och tyckte sååå synd om honom. Någon som har barn som haft/har växtvärk? Bästa sätten att lindra? 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback