Panikattack?

Från i fredags eftermiddag har jag jobbat 32 timmar. Visserligen frivilligt men även för mina kollegors skull. I lördagsmorse hände en sak på jobbet som tog ganska hårt på mig psykiskt. Jag ältade situationen hela dagen och det går fortfarande inte att släppa det. Idag på jobbet mitt på dagen fick jag någonting som jag tyckte kändes som en panikångestattack.  Eftersom jag haft det några gånger förut så kände jag inte symtomen men som varje gång blir jag livrädd. Och därav blir situationen ännu värre. Jag har till en viss del lärt mig att hantera situationen så nu kunde jag vara kvar på jobbet och kunde fortsätta jobba även fast jag mådde skit och gör fortfarande. Jag vet inte om alla symtomen denna gång var en panikattack eller några andra symtom men obehagligt var det iaf. Pga situationen som uppstådde igår så är det mycket troligt att det var en panikattack. Iaf så går jag på semester idag och tråkigt nog fick jag avsluta sommaren på jobbet med att skriva min första avvikelserapport. Det suger verkligen. Men det är ett tecken på att vi har haft en väldigt bra sommar också :) 


Någon mer än jag som har svårt att säga till andra att ni mår dåligt när ni gör det? Jag svarar nästan alltid att jag mår bra, även fast jag inte gör det alltid. Varför är det så? För att man inte har tid att förklara? Eller handlar det om skam? Eller är det bara en ren vana att man svarar så? Dumt är det iaf...

Vi invigde iaf sommaren med grillat och en smarrig sommartårta ute i bjk som Camilla bakat! Nu ska jag försöka njuta av lite ledig tid med barnen och försöka vara en så bra mamma som möjligt. Godnatt

Postat av: Sofia

Jag tycker det är väldigt olika, jag berättar alltid hur jag mår om jag mår bra eller dåligt. Men sen väljer jag för vilka också. Om jag varit nedstämd under en tid skulle jag inte berätta det för kollegor, för det är min privata ensak. Men skulle heller inte ha problem att berätta det för dem om det förbättrade någon situation. Men jag tycker absolut aldrig att man ska skämmas :-) <3

2017-07-17 @ 11:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback