Utvecklingen

När jag ändå är igång så skriver jag ett inlägg om Junelles utveckling. Framförallt med talet. Det har gått så himla fort! Från att bara kunna säga ca 10 ord till att kunna typ alla ord, eller åtminstone kanske 100 st. Hon har börjar prata i 2-ordsmeningar. Hon säger tex "titta mamma", "bajsa blöjan" och "bollen där". Hon har blivit ännu duktigare på att äta. Nu kan hon äta med både sked och gaffel och även dricka med ett vanligt glas. Hon sitter helst på en "vanlig" stol och klarar det minst lika bra som en bebisstol. Hon har verkligen kommit in bra i dagsrutinerna som vi kämpat med de senaste månaderna i förberedande syfte, hon äter lunch kl 11-11.30 och sover sedan 11.45-13.45 med någon kvarts marginal hit och dit varje dag. Eftersom hon sover så länge så är läggningen på kvällen lite kämpig.Hon är helt underbar då men det tar ca 1 timme innan hon somnar. Hon ligger och pratar och sjunger och skrattar om vartannat. Hon är inte särskilt mammig längre, det går lika bra med pappa. Vi har tränat en del på det där just när jag har åkt iväg på kvällen och sagt hejdå. I början grät hon när jag åkte och nu står hon bara och vinkar och ropar "hejdå mamma" istället. I torsdags var Ronja här och klippte Milians hår och då var det första gången Junelle gick och hämtade henne och tog henne i handen flera gånger. Samma med familjen Grandin i helgen. Jag hade förväntat mig att hon skulle reagera som Milian gjorde och satt klistrad på mig i flera veckor. Vi får se hur hon reagerar efter denna vecka. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback