Sista veckan

Min sista föräldralediga vecka lider mot sitt slut. Junelle är färdiginskolad och det känns väldigt bra. Det har verkligen gått över förväntan! Innan veckan gjorde jag en lista på saker jag ville få gjort under veckan. Mitt samvete klarar inte av att inte göra nånting när barnen är på dagis. I måndags städade och rensade jag hela förrådet för att få in alla julsaker som har stått under trappan efter julen. Dagen slutade såklart på soptippen. I tisdags var jag iväg och pantade alla julens burkar innan jag sprang några ärenden på Gränby, bla reklamerade Milians ullfrotterbyxor. Sen körde jag tabata för första gången, duschade och handlade. Igår var jag runt på typ ALLA skoaffärer i hela stan och letade allvädersstövlar till gumman. Dom minsta jag hittade var 13,7 cm och det tycker jag är för mycket för Junelles 11,5. Hon ska ju ha dom nu och ca 2-3 månader framåt. Som tur var fick vi hem vikingen igår också och dom verkar sååå bra! Dom satt som en smäck på foten men är inte fodrade. Dom tål -5 grader utan ullsocka och -10 med ullsocka. Vi la i en ullsula också så hon borde klara sig nu när det är några plusgrader. Upp till bevis Viking! Så jag skippar nog att fortsätta leta, om ingen vet någon skoaffär som säljer fodrade allväderstövlar med innermått runt 13 cm?


Igår var jag också på ikea och handlade källsorteringsboxar. ÄNTLIGEN ska vi börja sortera. Jag skäms verkligen över hur slarviga vi varit förut. Men nu är det ordning och reda i förrådet och boxarna står uppmärkta på sin plats. Det är aldrig försent att börja! Idag har jag städat hemma, bytt gardiner, sorterat och hängt in alla kläder jag hade kvar i förrådet och även handlat och fyllt på kylskåpet. Imorgon är barnen lediga och vi ska till Tierp för lite korvgrillning mm. 

Jag är så lättad efter den här veckan. Elin som har varit med Junelle mest de två första veckorna har varit sjuk hela veckan men det har gått hur bra som helst ändå. Idag var Lotta ledig och även det gick jättebra. Hon äter, sover och leker. Inget gråt förutom när jag lämnar på morgonen. Och det går över efter någon minut. Vilken skillnad mot hur Milian var/är! Visserligen är förhållanden helt andra nu. Dom har ju varandra. Det känns jättebra. Och vi ska inte ropa hej än. Det brukar ju ofta komma ett bakslag..

Trevlig helg allesammans! 


Postat av: Ida

Skönt att inskolningen gått bra! Jobbar du både dag och kväll så att barnen har lediga dagar eller vilka tider går de på förskolan?

Svar: Ja precis. När jag jobbar kväll (ca 2 ggr i veckan) går dom 11-16 och när jag jobbar dag 7-16. Eftersom jag jobbar 80% kommer dom vara lediga 1-3 dagar i veckan beroende på om jag jobbar helg den veckan eller ej.
Emelie Sofie Ericsson

2017-01-27 @ 19:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback