Nu får det vara nog

Veckan innan julafton fick Milian jätteont i halsen och hög feber. Sen pendlade tempen upp och ner och han fick röda utslag på kinderna som sedan blev torrt och på ena kinden som ett skrapsår. Vi misstänkte att det var scharlakansfeber när vi alla andra i familjen fick liknande halsfluss. Jag och Junelle kunde knappt äta på heja julen! Men på närakuten sa dom att det endast var ett virus. Dagarna efter  vaknade han med kladdigt och varigt öra och fick en 5-dagarskur mot öroninflammation. Några dagar senare kom febern tillbaka och Milian kunde inte gå på ena benet. Jag blev jätteorolig och åkte till barnakuten. Där var dom istället jättenoga och tog prover och röntgade. Läkaren hittade ingenting så misstänkte att det var höftsnuva han hade fått. Tydligen väldigt vanligt på barn i Milians ålder efter en förkylning/virus. Igår hade han kladdigt öra igen och var svullen hela vägen ut på örsnibbarna och hade 38 grader igen. Denna gång blev det en 10-dagarskur för honom. Jag kan inte sluta att irritera mig på att dom inte gav honom antibiotika mot scharlakansfeber innan jul när han hade alla symtomen för det även fast  halsprovet inte visade nåt. Det har ju hänt förr lixom. Efter den här kuren hoppas jag att han slipper flera följdsjukdomar, blääää. 


Dessutom så har Tobias också fått infektion i örat och fick samma antibiotika som jag fick till handen förra veckan. Konstigt virus det där! 

Det känns som att vi har gjort oss rätt för frikortet som jag fick hem för någon vecka sedan iaf. Låt våren komma med lite frisk luft snart!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback