Isbana

Våran isbana på tomten är klar!!! Jäklar vilket tålamod det krävde. Det tog 4 dagar och säkert 100 spolningar. Och ändå är den fortfarande ojämn. Men den går att åka på!

Min underbara sambo har bjudit mig på sovmorgon varje morgon på ledigheten. Imorgon börjar verkligheten igen. Barnen ska till dagis och jag börjar jobba om 3 veckor. Det känns sjukt att Junelle börjar på ugglan imorgon. Hon kan ju inte prata ens. Eller ju iofs så kan hon det. Hon började prata förra veckan. Nu härmar hon typ allt vi säger, såååå roligt!  Hon säger inte bara hamburgare och pepparkaka utan kan också sätta ihop orden nu. Idag hade hon sagt "Mamma äj däj". Imorgon börjar vi isf med en timmes inskolning och jag är nervös.  Jag är inställd på att hon kommer vara precis som Milian är. Men det kommer aldrig bli lika jobbigt för mig att lämna eftersom jag måste till jobbet. Jag går inte hem. Idag har vi varit på rean och shoppat lite som behövdes, bla nys bra vantar och underställ. Vi köpte också nya ullstrumpor för 4:e gången och hoppas att dom ska hålla värnen lite bättre. Nästa år blir det Viking till båda barnen. Vi var iofs och testade sånna skor som Milian har idag också men dom vat 2,5 cm för stora och det kändes lite väl. Så det bli inga sånna i år iaf även fast det hade varit perfekt eftersom dom kan användas in på våren ock må vi köpte äntligen nya vantar till henne eftersom hennes didriksons inte alls har varit varma. Jag börjar tvivla lite på att det är materialet det är fel på eftersom Junelle knappt rör sig nånting när vi är ute. Visserligen så vet jag inte om det är för att hon fryser som hon inte vill leka blä! Det är en stor dag imorgon iaf. Känns såååå konstigt att att den här dagen är här. Tänk att vi imorgon har TVÅ förskolebarn. 

Ikväll gjorde jag mitt 4:e träningspass för denna vecka. Det kändes väldigt bra. Jag börjar känna igen mig själv litegrann när jag är igång men det är en lång väg till styrkan. Men kroppens muskelminne är grymt, det har jag redan fått bevisat :)


Postat av: Anonym

Prova polarn och pyrets vantar, våran son är alltid varm om händena när han har dom 👌

2017-01-09 @ 21:14:29
Postat av: Anonym

Vad roligt med isen :) ni är verkligen påhittiga 👍

2017-01-15 @ 11:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback