Helgen

Jag som aldrig har haft problem att sova de senaste tre åren verkar ha fått tillbaka det. Innan barnen kom hade jag en del sömnproblem och har haft under min uppväxt. Men tröttheten som småbarnsförälder har slukat upp det problemet. De senaste veckorna har jag haft svårare att sova på kvällarna igen. Jag vet inte om det är någon slags oro inför det som komma skall nästa vecka eller om det är min generella oro som börjat spöka till det. Ikväll känner jag mig inte ens trött. Känner mig bara rastlös så passar väl på att berätta om helgen.


Igår provade jag och Sofie bodybalance för första gången. Jag önskar att det inte hade varit första gången för då hade det nog givit mig mer. Det var rätt svårt, speciellt att tänka på andningen. Men jag ska absolut prova igen och försöka komma in i det flowet. Efter passet var barnen bjudna på 3-årskalas hos grannen. Efter kalaset fick vi finbesök av familjen Grandin. Vi käkade lite tacos och drack vin för andra dagen i rad. Barnen hade jätteroligt och ÄNTLIGEN har det släppt för Junelle med dom också. Som hon kramades och gosade mot slutet av kvällen. Barnen somnade när dom åkte hem och vi fick en lugn lördagskväll. Idag har vi åkt skridskor (som nästan varje dag) här utanför på VÅRAN is på förmiddagen. Sen var vi i Pelle Svanslös parken på eftermiddagen och även där åkte skridskor. Typ. Det var isbana över hela parken så det var rätt värdelöst. Men Milian och Elvin hade kul iaf :) När vi kom hem bakade jag och Junelle pizza som vi bjöd familjen Backlund på. Två väldigt mysiga och trevliga kvällar. Imorgon startar min sista vecka som föräldraledig och det känns sååååå sjukt konstigt. Junelle ska vara själv hos Lotta några timmar varje dag så vi ser att allting fungerar och Milian ska vara på ugglan. Jag kommer att vara i närheten hela tiden ifall det skulle vara nånting med Junelle. För första gången på över 3 år har jag en "ledig" vecka tillsammans med mig själv, om man kan kalla det så. Imorgon ska jag ta tag i förrådet och rensa bort alla kläder och skor som ligger där. Sen är det lite småpyssel jag ska greja med men framförallt ska jag träna. I helgen som kommer vill jag hitta på nåt roligt med barnen men kan inte komma på nåt rimligt. Någon som varit på exploria center? Finns det något annat roligt lekland som ligger närmare? I uppsala finns det så lite aktiviteter för barn. Eventuellt blir det Fyrishov men där blev vi magsjuka sist så det lockar inte jättemycket. Men samtidigt så vill jag att Junelle ska få lite mera kontakt med vatten. Vi har knappt varit på Fyrishov med henne. Jag kan bara minnas en enda gång och det måste ha varit nästan ett år sedan. Annars får det bli Gottsundabadet, det verkar vara fräschare. Vad finns det annars man kan göra med barnen? 

Postat av: Anonym

Norrtälje badet är tipp topp👍🏼

2017-01-24 @ 14:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback