Första jobbdagarna

Nu har jag gjort det värsta på jobbet - dom första dagarna. Igår var en hemsk dag. Jag ville gråta flera gånger. Men idag gick det bättre och det kändes hyfsat bra. Imorgon är jag ledig och ska hitta på nåt roligt med barnen. Det blir nog någon lekpark med picknick eller så. Får se vad dom vill göra :) Jag har lagt in de kommande veckornas schema på kommunen och det visade sig att barben kommer att gå 24,5 timmar i snitt nu de fyra första veckorna. Det känns väldigt bra med tanke på att de nästkommande fyra veckorna inte ser riktigt lika bra ut då jag inte jobbar helg. Imorse lämnade Tobias barnen kl 8 och jag hämtade dom 15.15. Båda två var helt slut när vi kom hem. Det var deras längsta dag hittills men dagarna kommer ju bli ännu längre. Dom värsta dagarna måste dom gå 07-15.30 om inte mormor kan hämta tidigare en tisdag när hon är ledig. Som tur är så är detta max 2 gånger i veckan. 


Imorse lämnade Tobias Junelle för första gången hos Lotta. Det gick verkligen superbra! Hon sprang till Lotta och hoppade upp i hennes knä direkt. Inte en enda tår. Sen flöt allting på hela dagen ändå tills Cicci kom och hämtade Elvin och Ebbe. Då blev hon ledsen. Idag hade hon somnat i vagnen direkt när dom la ner henne, fantastiskt! Det har aldrig hänt mig. Men det är väl ännu ett tecken på hur snabbt barn anpassar sig. När jag slutade idag cyklade jag så svetten sprutade för att få hämta hem dom. Eftersom jag lämnade igår vid 11 och har jobbat i stort sett sen dess så känns det amazing att få svettas på cykeln för att få hämta hem sina underbara skapelser! Oslagbar känsla. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback