Vårgarderoben

Inför hösten kändes det hopplöst med alla saker som barnen behövde ha till höst och vinter. Nu inför våren känns det bättre. Egentligen så har dom allt som behövs förutom skorna jag skrev om igår. Jag har varit lite dumsnål tidigare när det gäller skor . Eftersom båda går på dagis nu så får det nog bli ett par Viking i nån mid-modell som jag hittar. Det känns viktigt att dom är höga och vattentäta. Klubbrabatten går ju ut nu om några dagar så så fort lönen kommer ska jag skynda mig till pop och köpa dom nya skalbyxorna med hög midja. Hur bra är inte detta? Jag hade tänkt köpa kaxs annars just för denna detalj. Så bra att pop har börjat med denna modell även på skalbyxorna! Annars är det Milian som behöver nya mjukiskläder då jag kastade 3 par byxor häromdagen med hål på knäna. Eventuellt behöver Milian nya gummistövlar sen. Annars är det bara saker som jag villhöver till barnen. Som vanligt. Idag kom iaf nya lekhjälmarna som vi tänkte använda som cykelhjälmar. Vi provade dom idag i backen och dom satt riktigt bra på huvudet. 


Idag har jag varit på mitt årliga besök hos tandläkaren (blandade ihop dagarna). Barnen var med mormor och Ida på deras jobb medans då tandläkaren håller till i björklinge. Som alltid när jag varit hos tandläkaren blir jag sur efteråt när jag får fakturan. Men det är ju en viktig utgift iaf för man lär ju vara rädd om tänderna. 

Ikväll blev det bara cx-passet. Fick hoppa över bodyattacken eftersom Milian och Tobias skulle iväg på hockey. Längtar redan till nästa veckas bodyattack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback