Schema

Jag har precis lagt in barnens schema för nästkommande 4 veckor. Det känns riktigt, riktigt bra. Eftersom att jag har jobbat intensivt och flera helger nu i februari så blir det lugnare i mars. Barnen kommer att gå i snitt 22,31 timmar per vecka. Sååå lyxigt enligt mig! Nästa schemaperiod har jag spritt ut helgpassen mer så då blir det säkert fler timmar för barnen. Det visar sig. 


Jag tycker iaf att dom lediga dagarna just nu är så värdefulla. För en månad sen var dagens lediga dagar min vardag och nu är det tvärtom. Jag samlar energi på jobbet för att orka vara den mamman jag vill vara, så troligtvis behövde jag det här. Nu är jag trött på ett annat vis. Helt ärligt hade jag glömt bort den här typen av trötthet. Jag vill lixom gå och lägga mig när barnen går och lägger sig. Förut ville jag göra allt annat förutom att sova bara för att jag kunde. Nu får jag ju tid för mig själv på jobbet. Och tro mig, även fast mitt jobb som sjuksköterska är ett oftast stressigt och krävande jobb, så är det som semester för mig att gå dit. Bara att kunna sitta i lugn och ro på toaletten, att äta lunch med vuxna människor och att bara få vara Emelie. Och det bästa med allt det här är den underbara känslan att få cykla så fort det bara går hemåt för att hämta hem världens bästa ungar! 

Tyvärr upplever jag mitt jobb mera stressigt nu än innan föräldraledigheten. Det går ju i perioder, givetvis. Men de första 4 veckorna har det varit ett väldigt högt tempo. För mig i allafall. Kanske för att jag är ringrostig och oerfaren. Vad vet jag. Jag känner iaf att jag kommit "tillbaka" och att allting är som vanligt. Nästa vecka ska vi "bygga om" hela avdelningen. Det blir spännande. 

Idag har jag och barnen varit och handlat lite på Gränby. Efter det tog vi en sväng i solen till 4H och käkade mellis där. Riktigt skönt med sol men idag var det kallt! Jag är ute efter bra skor nu till våren att ha på förskolan till barnen. Helst vill jag att de ska vara lätta att ta på (helst kardborre) och att de ska vara höga i skaftet. Helst vattentäta också. Tips?! Har hittat några som är fina och ser bra ut på hm. Men dom är inte vattentäta. Finns det några med dessa krav? Dom har "vanliga" låga sneakers men det känns lite tidigt att gå från allvädersstövlar till låga sneakers. Hur gör ni andra? Junelle har ett par kavat edsbro men dom känns jobbiga att ha på dagis med snörning och allt. Jag vill ju att det ska vara så lätt som möjligt för personalen :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback