Ny ugglan

Nu har barnen gått två dagar på nya ugglan. Båda två verkar älska det! Tobias har både lämnat och hämtat igår och idag och både hämtning och lämning har gått väldigt bra. Imorgon och på torsdag är vi lediga och på fredag blir det en kort dag, 11-16. Det finns många fördelar med kyrkans lokaler, men även nackdelar. Fördelarna är att mina barn känner igen lokalerna sedan öppna förskolan, det är stora och rymliga ytor men framförallt att dom har tillgång till själva kyrkan. Maria som är väldigt duktig med gitarren kommer att kunna spela och hålla i sången där inne precis som på öppna förskolan, sååå mysigt för barnen. Andra fördelar är att dom delar åtgångsmaterial med kyrkan så det finns tillgång till mycket pyssel och även leksaker. Nackdelarna är att barnen inte kommer att kunna lämna kvar sina kläder i kapprummet. Dom jobbar på att få en lösning på detta men just nu har alla barn sina kläder i ryggsäcken. Iofs har vi haft så varje dag ändå och vi har även tagit hem alla ytterkläder varje dag då vi oftast behövt dom på eftermiddagarna. Men för andra barn är detta en nackdel. En annan nackdel tror jag kommer att vara sjukdomar. Ugglan har haft väldigt friska barn överlag och det tror jag har att göra med att det är en mindre barngrupp med blandade åldrar och att dom är ute så pass mycket. Nu kommer ugglan dela lokal med öppna förskolan där barn från alla Uppsalas förskolor vistas. Inte samtidigt som ugglan men i samma lokaler. Detta tror jag kommer att medföra mera sjukdomar. Vi går ju mot bättre tider men det är ju fortfarande vabruari. Det återstår att se när jag får min första vabdag. Hade Milian gått på sin första förskola så hade jag säkert redan vabbat en vecka för där var det alltid sjuka och snoriga barn (småbarnsavdelning). Milian var sjuk varannan vecka där i stort sett. Så det är en enorm skillnad nu! Junelle har gått  hos Lotta i över en månad nu och har inte varit sjuk en enda dag - helt fantastiskt tycker jag! Hon var lite snorig i helgen men det gick över under dagen bara. 


Idag är det ju alla hjärtansdag. När vi kom hem från jobbet/dagis möttes vi av en lapp på dörren. Överraskning till barnen, Jätteroligt. Jag blev minst lika glad som barnen. Det var mormor och morfar som varit här. 


Imorgon ska vi försöka laga punkteringen på vagnen och kanske hitta på nånting på stan. Torsdagen är också ganska oplanerad så vi får se vad vi hittar på. Egentligen skulle vi behövs putsa fönstrena här hemma för dom är ganska (eller väldigt) smutsiga. 

Vi har precis kommit hem från kyrkan och familjen Grandin. Vi och Sofie var på kyrkogården och tände ljus hos farmor. Milian och Junelle gjorde varsitt kort till gammelfarmor. På Milians kort skrev han "jag saknar dig gammelfarmor" ❤ Barnen somnade i bilen påvägen hem och sover gott i sina sängar nu. Jag är så glad att vi vant barnen med att somna lite varsomhelst. Det är så himla skönt att bara kunna lyfta dom till säng/vagn när dom sover och dom sover vidare lika skönt ändå. Snart ska jag gå upp och läsa lite men först kolla på superstars. Dom gjorde mig precis taggad på att ta min egen kroppsvikt i bänkpress, mål till sommaren kanske?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback