Lediga dagar

Igår och idag har vi varit lediga. Jag har valt att vara 20% föräldraledig så därför blir jag ledig någon dag i veckan och eftersom jag jobbar helger så blir det flera lediga dagar i veckorna. Igår började vi dagen med att lämna in ena hjulet på Junelles vagn på "lagning". Det visade sig att vi bara kommit åt ventilen så att luften pyst ut. Medan vi väntade matade vi fåglarna och sen var vi på bibblan och låna några nya böcker, bla några Pelle Svanslös som är Milians favvo just nu. Det var länge sen vi var där nu och Gud vad roligt barnen hade. Dom skrattade och bysafe i över en timme. Sen köpte vi oss varsin roslagsgrill hos korvmannen innan vi åkte hem. På eftermiddagen tog vi bilen till 4H som Junelle tjatat om i några dagar. "Klappa heeeest" "Heeest bajsa" osv. Sen följde hela familjen med mig till gymmet och lekte på Gränby medans.


Idag har vi spenderat förmiddagen på Lindvalls kaffe. Niclas visade oss runt i hela fabriken där kaffet görs. Barnen fick gelehjärtan och fick välja varsitt kaffepaket innan vi åkte hem. Milian sa direkt när vi kom hem att han ska jobba på en kaffefabrik när han blir vuxen. Gullunge! Junelle sover än och vi ska väl försöka ta oss till nån lekpark när hon vaknar. Imorgon börjar min jobbhelg. På lördag ska vi på 2 kalas och på söndag legoutställning. Fullspäckat med andra ord! 

Junelle vaknade inatt av krupphosta och hade givetvis dragit på sig en förkylning. Hon är väldigt snorig idag så vi får se hur det utvecklar sig mot helgen... 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback