Ledig helg

När man har ett jobb som jag har så är dom lediga helgerna ganska värdefulla. Dom lediga dagarna mitt i veckorna är också värdefulla men helgerna är ändå solskenet i vardagen på något vis. Även fast det egentligen bara är olika namn på dagarna. Konstigt det där egentligen. 


Igår kl 7 skjutsade jag familjen Backlund till Arlanda. Jag blev ganska så avundsjuk lär jag erkänna. Trodde aldrig att jag skulle känna så men jäklar vad mysigt. Heeela familjen på auruba i 2 veckor lixom. Aaa sjukt avis är jag! Och inte nog med det så är det redan jättetomt utan dom här hemma... Det är ju inte vilka grannar som helst, det är ju dom. Påvägen hem stannade jag och handlade lite frukost mm och sen var dagen nästan oplanerad. Vi var "bjudna" till grannarna på någon form av bokförsäljning där hon sålde 1000-tals böcker för valfri summa. Massor med barnböcker fanns det. Perfekt nu när våra barn älskar böcker. Vi var iväg och lekte i Regnbågsparken medans Tobias tvättade bilen och efter lunch var vi på domarringen och åkte skridskor. Junelle sov gott i vagnen och vi andra åkte i över en timme tror jag. Adam kom också och åkte med oss, jätteroligt! Milian hade otroligt bra tålamod, det var så roligt att se. Han brukar annars ledsna efter 10-15 min. 

Vid 14 kom Camilla och hämtade mig och vi åkte till kraftkällan för ett ryggpass. Vi handlade på vägen hem och var inte hemma förrän 17. Sämsta tänkbara tiden att träna på för det var upptaget vid varenda skivstång. Värdelös enligt mig! Jag hatar att vänta på gymmet. Det var ett bra pass som Camilla körde med mig, jag har riktigt ont i musklerna idag. Sen när vi kom hem blev det taco-mello-mys. Jag som typ avskyr mello Hahaha. Men det är tradition. 

Idag hade vi planerat sedan länge att våra vänner från Malmö skulle komma och hälsa på. Dom kom imorse vid 10-tiden och var kvar hela dagen enda till kl 16. Det var så otroligt roligt att se hur barnen interagerade med varandra. Speciellt Milian och Måns. Som ändå bara har träffats 2 gånger förut. Junelle och Ebba fick också fin kontakt. Junelle kramade och klappade Ebba säkert 20 gånger, gullungarna. Det roliga med dessa vänner är att dom är precis lika gamla som oss. Barnen är precis lika gamla och även jag och Linnea. Och jag tycker att vi är väldigt lika på nästan alla plan. Förutom utseendet. Junelle och Ebba var väldigt lika i framförallt i rörelsemönstet och gesterna. I april får Måns och ebba ytterligare ett syskon och detta gör mig så imponerad. Vi har bestämt oss för att flyga ner och hälsa på dom i vår/sommar. Det ser vi fram emot redan :) 

När dom åkte lagade vi lite middag sen åkte vi till Gränby och köpte nu foundation till mig. Vi hittade även en teddyoverall till Junelle som jag letat länge efter. Det såg så mysigt ut när en av dom andra flickorna på dagis hade en sån när hon sov ute i vagnen så jag kunde inte motstå att köpa en till Junelle. Perfekt när det var rea och fanns endast en kvar - i hennes storlek! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback