Det här med att hålla tider

Jag har alltid varit jättenoga med att komma i tid. Speciellt när det gäller till jobbet. Har jag kommit sent någon gång så har det att göra med en läkartid eller någonting som är meddelat innan. Jag tycker att detta är en självklarhet. Nu när vi båda har jobbet att komma i tid till och barnen som ska lämnas innan blir det ju genast lite svårare. Jag lämnar bara barnen när jag jobbar kväll eftersom att jag börjar annars innan dagis har öppnar. Så det blir alltid tobias som lämnar när jag börjar tidigt. Så då ska han lämna han sju. Men precis som jag misstänkte innan så har dom inte hunnit dit förrän 8. Junelle sover alltid till 7 och igår när Tobias lämnade vaknade hon 7.15. Hur gör ni andra när båda börjar jobba tidigt? Sliter ni upp barnen ur sängen en timme innan? Eller låter ni dom åka till dagis i pyjamas med en flaska välling? Svårt det där ju! 

Postat av: Åsa

Har alltid väckt Tim för att komma i tid till jobbet, men efter ett tag justera han de där själv och vakna alltid innan klockan iaf :)

Svar: Okej. Hur lång tid innan har ni behövt på er då? Vi har ALDRIG någonsin väckt våra barn. Lär väl bli en fight kan jag gissa. Men det är verkligheten. Tyvärr :(
Emelie Sofie Ericsson

2017-02-08 @ 17:02:16
Postat av: Åsa

När vi började jobba kl 7 så väckte jag Tim kl 6 så fick han välling och sitta med paddan. Sen runt halv sju klädde jag på honom och borsta tänderna så åkte vi kvart i sju. Ja de är ju olika på barn hur dem är på morgonen. Men i regel så vänjer sig barn så otroligt fort. Och är de så att dem får sova för lite pga tidig morgon så kommer dem somna tidigare på kvällarna. Ett tips är att väcka dom i tid så dem får lugn och ro på morgonen så att man slipper stressa, då får man iaf en mysig morgon :)

2017-02-09 @ 06:55:42
Postat av: Anonym

Vi väcker Wiggo vi med om vi lär iväg till dagis. 👍🏼

2017-02-09 @ 08:34:44
Postat av: Anonym

Självklart så väcker vi våra barn! Ska vi lämna dom kl 6.15 så väcker vi dom 5.30, sätter dom i soffan med välling/macka, klär på dom och sen får de ta det lugnt tills det är dags att åka. Man kan ju inte direkt styra morgonen efter barnens "tider" när man ska iväg till jobbet. Mina kollegor skulle bli tokiga om jag ramlade in för sent varje dag.

Svar: Nej precis 😂 Mina kollegor också! Jag skulle aldrig kunna göra så men Tobias har väldigt svårt att hålla/passa tider. Jag kommer nog aldrig få honom att väcka dom. Förresten, vad är det för förskola som öppnar 06.15?
Emelie Sofie Ericsson

2017-02-11 @ 19:06:39
Postat av: Elin

Väcker alltid (om dem sover vilket inte är allt för ofta) kl 06 klär på dem direkt. Minelle får sitta i soffan och dricka välling om hon vill ha. Melwin sitter också i soffan. Kl 06.30 klär vi på oss och går till förskolan Minelle åker vagnen och melwin går. Nu ska ju jah börja jobba på ackis då kommer dem väckas 05.45 och åker bil till förskolan runt 0615 😊Tror att alla som har jobb som dem inte kan flexa väcker sina barn, nog mera normalt än tvärtom 😊

Svar: Ja, jag förstår att det är så men jag kan ändå inte förstår hur jag själv ska klara av det 😜😘 Har ju aldrig behövt väcka dom någonsin. Jasså, var ska du börja jobba? 😃
Emelie Sofie Ericsson

2017-02-13 @ 21:39:55
Postat av: Elin

Nej då blir det jobbigt om man aldrig behövt, tänk om det vore så bra 🙈
Jag börjar jobba på 95f om två veckor,m😀

2017-02-16 @ 16:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback