1,5 år

Igår blev Junelle hela 1,5 år. Vad jag har förstått så är hon väldigt lik mig när jag var i samma ålder, både utseende och personlighet. Om det är så, så förstår jag varför mamma och pappa älskar mig för hon är en väldigt genomgo och lättsam unge! Hon äter (mycket), sover och bajsar på samma tider nästan varje dag. Hon är en hejare på att prata. Jag tror nog att hon snart är på samma nivå som Milian var i samma ålder. Hon bygger på sina meningar med olika ord nu men 3-ordsmeningarna bygger hon fortfarande med mamma och pappa. Tex "Mamma sitta där" "Pappa är här". Hon säger Milians namn tydligare nu och kan härma dom flesta namnen. Hennes favoritsyssla just nu är "åka hanla". Hon älskar att få åka till affären och gå med en egen korg eller vagn och plocka varor. Så fort man säger nej så slänger hon sig och skriker. Vi har lärt oss detta och skrattar bara åt det. Då går det över. Hennes bästa leksaker är hennes nappar. Och nummer två är dockorna. Sen Milians lego. Hon älskar att prova skor och mössor och har redan börjat med kan-själv-metoden. Hon hatar fortfarande att tvätta håret men har blivit duktigt på att tvätta händerna och munnen. Det här kanske låter klyschigt men hon är alltid glad. 90% av tiden skrattar hon eller åtminstone ler. Om hon är tjurig låtsas hon oftast vara det eller så är det för att vi har sagt nej. Hon har storlek 86/92 på kläder och är nog normalstor för hennes ålder. Hon har rätt små fötter, strl 20/21. Hon älskar att laga mat och att baka. Häromdagen när vi gjorde pannkakssmet så knäckte hon 3 ägg åt mig medans jag vände ryggen bort i några sekunder. Hur duktig som helst! Jag är så stolt över min dotter ❤


Imorgon är det första dagen på "nya ugglan". Det blir spännande!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback