Bra beslut

Idag känner jag mig så himla glad att jag vågade lite på min magkänsla och att jag vågade ta den chansen som vi fick. Efter denna vecka är vi redan så himla nöjda med nya förskolan! Det är så himla mycket som faller mig i smaken. Lokalerna är fantastiska, stora, rymliga, inspirerande och charmiga. Det är ett gammalt trevåningshus som förskolan har ägt i många år och det märks verkligen att den har det för det är sååå mysigt. Barnen har 6 olika "temarum" att vara i vilket gör att det alltid blir en lugn atmosfär för barnen att vistas i då de måste dela upp sig. Den stora skillnaden från ugglan är personaltätheten. På samma antal barn var ugglan 6 personal och här är dom bara 4. Jag har hittills inte sett det som ett problem då personalen är helt fantastisk och barnen lika så! Det är så himla lugnt och harmoniskt så man kan ibland tro att barnen är hälften så många.  3/4 från personalen som är där nu är ugglan-personal. Så vi har verkligen haft tur.  Gården är liten men väldigt inbjudande så det ser jag inte heller som negativt. Enligt informations så gör förskolan utflykter till bla hoppgropen, biblioteket, museum, olika lekparker mm. Vid vissa tillfällen har dom tagit buss/bil/tåg längre bort för att barnen ska få upptäcka nya miljöer. En annan sak som gör mig glad är att dom använder sig av pluttra för att hålla oss föräldrar uppdaterade. Det känns jätteskönt då jag vet hur stressad jag kommer att vara när jag hämtar Milian för att hinna hämta Junelle i tid.  Ett annat plus är att det är vi föräldrar som städar. Detta gör att det alltid kommer att vara ordentligt städat (förhoppningsvis städar alla föräldrar ordentligt för deras barns skull). Och kanske kommer barnen hålla sig friskare? Att det är ett föräldrakooperativ känns just nu bara skönt för mig då jag som förälder kan vara med och påverka på ett annat vis än tidigare. Så det här kunde inte ha blivit bättre! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback