Barnens sommarlov

Förra sommaren höll vi på och grejade med huset HELA sommaren förutom utlandsresan i stort sett. Denna sommar kände jag att jag ville kompensera för det och därför skulle barnen få en rolig sommar. Och det fick dom! Vilken sommar vi haft! Dom två första veckorna spenderade barnen med mormor och morfar som redan hade semester (både jag och Tobias jobbade). Dom gjorde roliga dagsutflykter som tex besök på älgparken, fjärilshuset och "barnens parksommar" med teater bla. Under dessa två veckor var vi också till Orsa med hela Berlin/Årne-släkten och hade 4 toppendagar i bla Tomteland - Milians absolut favoritaktivitet denna sommar! Han pratar dagligen om trollkungen och alla dom andra karaktärerna i den magiska sagan. Veckan innan hann vi även med 2 dagar på Kolmården med Backlundsfsmiljen samt Sanna, Jimmy och Max. När min semester började v29 åkte vi ner mot Vimmerby och Astrid Lindgrens värld. Det var min absoluta favoritaktivitet denna sommar! Vill helt klart åka tillbaka nästa sommar igen. Men det blir säkert om 2 år, får se. Båda barnen gillade det jättemycket även fast Junelle inte varit så intresserad av filmerna innan. Men det kommer mer och mer nu efteråt. Vecka 31 spenderade vi på Gräsö med mamma och pappa på Gräsö camping, såå mysigt. Vi åkte fram och tillbaka till Öregrund och strosade, käkade langos, blev bjudna på middag hos Lindvalls, badade litegrann och åt massor med glass. Denna vecka avslutade vi med att hämta hem en överraskning till barnen - Lilla Bamse på 11 veckor. Eftersom att han flyttade hem till oss så har vi mestadels varit hemma de sista två veckorna och lärt känna honom. Vi har även kalasat en del. Kusin Viggo har fyllt 3 år, Junelle har fyllt 2 år, Ebbe har fyllt 2 år och nu i helgen blir det kalas för Leonell som fyller 2 år och och morfar som blir 55 år. Augusti är verkligen en kalasmånad. Imorgon börjar Junelles hos Lotta igen och på tisdag är de dags för Milian att börja på nya förskolan. Ska bli superspännande! Jag är verkligen inte orolig, det känns så bRa och så tryggt! 


Så att sammanfatta detta inlägg: Vi har haft världens bästa sommar trots det lite tråkiga och halvdana vädret :) 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback