Helgen

Jag har jobbat färdigt 1/2 helger i rad. Igår fm var mamma här och putsade ALLA våra fönster. Det blev så himla stor skillnad! För herregud så smutsiga dom var! Familjen åkte på kalas hos kusinerna och jag och mamma tog oss en shoppingsrunda på stan. Jag fick rätt bra lön den här månaden så jag ska försöka handla så mycket som möjligt till resan nu för nästa lön blir sämre då jag inte jobbat någon helg + varit sjuk. Milian kan ha vissa grejer från förra sommaren men Junelle behöver allt nytt. Igår köpte vi några kepsar och lite andra småsaker som behövs. Idag efter jobbet var det jättehärligt väder, 16 grader och sol så vi gjorde ordning några korvar i thermos och tog med oss till Pelle-parken. Det behövdes efter att ha varit inne på jobbet alldeles för många timmar. I helgen.  Nu har vi precis badat klart, ätit kvällsfika och tittat lite på Bolibompa. Snart blir det den kvällsliga Pelle-sagan och när Tobias kommer hem från gymmet ska jag iväg. Imorgon blir en spännande dag. Först ska vi till bibblan och lämna tillbaka några böcker och ev låna några nya. Sen på em ska vi besöka ett av alternativen till förskola i höst. Ett föräldrakooperativ som är populärt och därmed kan det bli svårt att få plats där. Men vi håller tummarna för det eller vårat andra alternativ som vi förhoppningsvis ska besöka senare i veckan. Båda har sina för- och nackdelar. Jag ska försöka att inte jämföra med ugglan även fast det kommer bli sjukt svårt.... Mitt hjärta är kluvet i tusen bitar. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback