Erbjudande om plats

Nu har vi fått erbjudande om förskoleplats. Båda barnen har fått plats på närdaghemmet. Milian på förskolan och Junelle hos en dagbarnvårdare. Precis som på ugglan, men ändå inte. Dom träffas 2-3 dagar i veckan och en dag i veckan är småbarnen med dom stora på förskolan. På ugglan är Junelle med Milian och dom stora VARJE eftermiddag. En personal från ugglan jobbar på närdaghemmet nu och detta tror jag kan ge Milian lite trygghet. I dagsläget har jag ingen aning om vilken dagmamma Junelle kommer att få men dom bor iaf i närheten. Vi har inte tackat ja till platserna än för det är några frågetecken att lösa först. 


Idag har barnen haft påskäggsjakt på ugglan och nu har vi påskledigt tom tisdag nästa vecka. Det känns så himla sorgligt att snart behöva lämna ugglan och all underbar personal. Junelle sträcker armarna till vem som helst på morgonen nu, sååååå skönt. Men samtidigt så jobbigt att hon börjar fästas vid dom. 

Idag har jag varit hos en naprapat för första gången. Jag har haft problem med ryggen ett tag nu och fick därför behandling idag. Fy fan vad ont det gjorde! Ackupunktur var fasen värre än vad det ser ut!? Jag kanske har blivit känslig men jag skrek av smärta. Hoppas verkligen att ryggen blir bättre nu. Imorgon åker vi till länsö i några dagar innan jag ska jobba på söndag. Lyckades inte få ledigt alla röda dagar men nästan iaf. 

Jag fick iaf igenom min önskan med sommarschemat. Semester v. 29-32 och därefter föräldraledigt 33-34. Vecka 27 och 28 lyckades jag också lägga ledigt i veckorna så jag kan ha barnen. Jag tröck in alla pass veckorna innan och på helgen efter (innan semestern). Så på 14 dagar jobbar jag 12 pass om jag minns rätt. Men vad gör man inte för dom älskade små avkommorna. Vecka 27 åker vi till Orsa med farmor, Håkan och kusinerna. Vi tänkte också åka till Kolmården och Sanna i sommar och eventuellt Astrid Lindgrens värld. 

Glad påsk på er :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback