Fy skam

Såhär mitt i rustningstider så har vi "glömt bort" att köpa ny bilstol till Junelle. Jag har tänkt att det inte gör så mycket om hon sitter i babyskyddet eftersom hon inte väger 15 kg än. Men oj vad fel jag hade! Proffsen på babyland fick mig att skämmas när dom talade om hur farligt det ät för deras ryggar om något skulle hända i babyskyddet. Jag hade ingen koll på det utan har ju bara gått på kilosinformationen. Så då blev det bråttom hem och försöks hitta billigast möjliga stol. Jag hittade ingen begagnad så det blev en ny hos babyland just för att dom är ÖVERLÄGSNA när det gäller service och kunnighet. Hur bra som helst! Och vi är grymt nöjda med besafe izi plus! Perfekt att ha i framsätet med bälte.

Så fort hösten närmar sig blir det så mycket saker som barnen behöver. Vi har haft tur att mormor har hjälpt oss att handla bla skor åt barnen. Milian har fått allvädersstövlar och sneakers och Junelle har fått gummistövlar, sneakers och ett par jättefina kavat (strl 19) till vintern. Jag har även säkrat upp med ett par begagnade jättefina yxhult (strl 20) om dom som mormor köpte blir för små under vintern. Junelle får ärva Milians fodrade regnställ så det är bara Milian som behöver ett sånt. Skalkläderna passar från förra året och Junelle tror jag får klara sig utan sånt i år (eller?!). Så svårt att veta. Annars får hon ta Milians så får han nytt. Sen är det ju det här med vinterkläder. Jag har två overaller som Junelle kommer att kunna ha. Men jag är lite sugen på att försöka sälja dom så hon kan få en ny. Milian behöver nytt. Frågan är, overall eller delat? Har hittat en fin på hm som är väldigt prisvärd. Hoppas verkligen den finns kvar i slutet av månaden.

Jag har börjat sälja av barnens urvuxna kläder och det har gått väldigt bra tycker jag. Milians garderob var i stort sett tom efter sommaren men nu har han så han klarar sig med åtminstone dagiskläder. Ni andra med barn på dagis, hur många uppsättningar går åt i veckan? Vi har hittills smutsat/kissat ner 2 byxor och 2 tröjor varje dag i stort sett. Så det behövs ju lite kläder!

Postat av: Anonym

Min kusin satt i babyskyddet förlänge och krockade, hon hamnade på sjukhus och fick ligga där i tre veckor. Läkarna trodde hon skulle bli förlamad men sen vart hon bar bättre och bättre! Så dåligt att det inte finns mer information om hur viktigt det är att byta stol.. Skönt att ni hittade en som passade er nu åker hon tryggt 👏🏻👏🏻👍🏻

2016-09-16 @ 08:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback