Ugglans förskola

Jag har så mycket känslor inom mig just nu. Helt ärligt så trodde jag inte man kunde känna såhär efter 3 månader på en förskola. Dråpslaget nådde oss föräldrar igår under dagen. Ugglan kommer lägga ner sista januari. Dagen innan hade jag pratat med förskolechefen som var 95% säker på att det skulle gå vägen. Vi tackade ja till Junelles plats och nu står vi utan ändå. Vi föräldrar måste hitta nya förskolor till våra barn, alternativt låta kommunen placera våra barn på något av dom enorma förskolorna här i närheten. Jag är inte intresserad av det. Jag vill veta vem som kommer att ta emot mina barn på morgonen. Ugglan har aldrig vikarier. Där har jag aldrig oroat mig. Eftersom att Milian är ledsen varje morgon fortfarande hat det varit så skönt att veta att personalen alltid står med öppna armar och väntar på oss när vi kommer. Dom är verkligen fantastiska med barnen. Vilken förskola ska jag vända mig till nu som kan jämföras med ugglans verksamhet? Det finns 3 st i Tunabackar/Svartbäcken som har liknande verksamhet men 2/3 har inte plats för oss de närmaste året. Vi ska besöka den som har plats om 2 veckor och se om det är något för oss. Öppettiderna passar oss inte på den förskolan men vi får anpassa oss isf. Allt för att barnen ska ha det så bra som möjligt känner jag.

I allt det här så hoppas jag verkligen att kommunen ska ändra sig och att Ugglan ändå får flytta in i tunabackars lokaler. Vi söker möjligheter hela tiden och hoppas att under sker! Jag vill verkligen inte lämna ugglan... Tänk att gå från en bra förskola (Milians första förskola) till en alldeles perfekt. Och nu byta från en perfekt till någon annan. Fy satan vad det här suger!

Postat av: Anonym

Usch va tråkigt! Hur löser dom det utan vikarier? Om nån blir sjuk menar jag?

Svar: Dom är så pass många personal. 7 st på 24 barn. Så blir någon sjuk så klarar dom sig lika bra ändå :)
Emelie Sofie Ericsson

2016-10-29 @ 08:32:55
Postat av: Linn

Nej så himla tråkigt :(.. Så jobbigt att behöva byta från ett ställe han verkligen trivs på.

2016-10-31 @ 08:10:18
URL: http://nouw.com/ebbaochelliesmamma
Postat av: Anonym

Kan rekommendera Swedenborgs förskola där vi hade vår dotter innan vi flyttade. Fantastisk på alla vis!

2016-11-11 @ 19:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback