Magsjuka

Natten mellan onsdagen och torsdagen hälsade magsjukan på hos oss. Milian började kräkas på kvällen och några gånger under natten och likaså Junelle. Sen mådde dom bra och var pigga på dagen. Junelle kräktes sen igårkväll igen men mår fortfarande bra förutom gnällig. Hon har haft en väldig otur de senaste veckorna. Först ramlade hon i rutschkanan så hon slog halva ansiktet + ögat. I onsdags ramlade hon och slog i munnen och fick (jag skojar inte nu) överläppen stor som en vindruva. Det såg så roligt ut att jag inte kunde hålla mig för skratt men samtidigt tyckte jag så synd om henne. Det såg verkligen hemskt ut. Och nu magsjukan då.

Lite får vi nog skylla oss själva för vi var ju faktiskt på Fyrishov och badade i början av veckan. Trots alla skriverier om bakteriehärden där. Men när ska barnen få göra sånna saker om man inte vågar ta risken? Jag är ändå glad att vi var där för nu var det första gången vi åkte därifrån glada. 5 gången gillt lixom. Han var skeptiskt till en början och ville inte bada men det tog inte jättemånga minuter innan han hoppade i och badade med Elvin. Förhoppningsvis har han glömt det "läskiga" till nästa gång vi kommer dit. Konstigt nog så har Elvin klarat sig från magsjuka. Vi träffade kompisar i tisdags fm också som hade varit magsjuka veckan innan. Hade vi otur så kanske det kom därifrån. Eller från öppna förskolan där vi också var i tisdags.

Nu har även vi flyttat upp sängen i sovrummet. Yeeeah! Vi är inte riktigt klara med garderoberna än men snart så. Jag och Milian har blivit ett värsta teamet på ikea nu. Vi har varit där 3 gånger de senaste 2 veckorna. Först köpte vi sängen som vi trodde vi skulle få in i bilen Hahaha. Som tur var fick vi hjälp av 3 yngre supersnälla grabbar att få in sängen och sen spänna med spännband. Gick grymt bra tillslut! Sen var vi där och plockade på 470 kg garderober på vagnar och körde till transportservice. Skönt att slippa bära 36 paket upp för trappan! Det var verkligen värt vad det kostade.

Idag är Tobias dålig så vi har inte fått mycket avbockat på listan idag. Jag har röjt undan mina kläder ur gamla garderoben, varit på myrornas och handlat inför morgondagens galaj och även plockat in de sista leksakerna i "lekrummet".

Nu måste jag sova för om några timmar ska jag upp och jobba. Godnatt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback