Förskola

Vi är precis Hemkomna från öppna förskolan. Vi försöker gå varje tisdag nu, bara jag och Junelle. Det passar väldigt bra då det är 0-18 månader och många barn bor i närområdet. För mig är det väldigt viktigt att även hon får utbyte med andra barn och framförallt sång och rytmik. Visserligen sjunger och dansar vi mycket hemma också men inte i grupp och inte med den variationen. Vi lär oss nya sånger varje gång samtidigt som vi nöter på dom gamla och lär oss rörelserna bättre och bättre. Det som är skillnaden mot när vi gick med Milian är att hon är helt fast vid mig. Hon rör sig inte ett enda steg från mig. Jag ska följa med överallt. Milian var en riktig röjare. Alltid längst fram och trummade eller spelade på andra instrument. Hon har helt klart fått för lite av det här och är lite obekväm. Därför känns det extra viktigt att hon får tuffa till sig lite innan den riktiga förskolestarten som sker om drygt 2 månader. Och apropå det så fick vi plats till henne igår och fortsätter hålla tummarna för ugglan! Vore ju fantastiskt, underbart och alldeles perfekt om hon, som bara kommer vara 17 månader drygt när hon börjar, får vara i liten grupp om 6 st det första året. Helt optimalt enligt mig. Hon får det lugnt och skönt samtidigt som hon varje dag även träffar de större barnen. Hur perfekt är inte det? Nästan för bra för att vara sant! Vi fortsätter verkligen att hoppas...

Just nu sitter jag i soffan några minuter. Konstigt nog så är det undanplockat, disken är i maskinen och barnet sover. Milian hämtas om drygt en timme och sen ska vi med gammelfarmor till läkaren.

Ha en fin dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback