Veckan

Ajaj vad dålig jag blivit här på sistone. Men det har sina förklaringar. Jag har varken tid eller ork. Tobias jobbar med huset hela dagarna och hela kvällarna. Jag tar hand om barnen hela dagarna och kvällarna. Den tiden som blir över går åt till att städa och det som hör städningen till. Den här veckan har vi hunnit med mammaträning, öppna förskolan x 2, lek med kusinen och även snickrat ihop en kiosk till Milian. Jag är rätt stolt över mig själv efter kioskbygget för jag klarade av nästan allting själv. Jag vet att jag hade klarat även taket om det inte var så att Tobias gärna ville vara med på ett hörn. Vi byggde iaf ihop lastpallar med varandra och sen spikade på panel (tog lite spill från huset). Kiosken är inte klar än. Imorgon ska vi köpa lite färg så den kan målas och sen ska jag försöka ge mig på att göra någon flagga/vimpel. Precis vad jag älskar - att få hålla på å pyssla och greja! 

På husfronten har det hänt en hel del i veckan. Papptaket på carporten är bytt, hela taket är färdigt för teglet, panelen på långsidorna är nästan färdigt och det är även förberett för att börja panela kortsidorna. I slutet av nästa vecka kommer plåtslagaren och efter det kan Tobias fortsätta med panelen på kortsidorna. Sen är det inomhus som gäller. Det är reglat för väggarna så nästa moment är osb och gips på ena väggsidan innan eldragningen. 

Den 6 juni åker vi till Grekland och kommer hem den 13 juni. När vi kommer hem ska jag jordfräsa gräsmattan och göra underarbetet inför gräsmatteläggningen. Jag vet inte hur lång tid det kommer ta så därför sköt jag fram leveransen från 20/6 till 27/6, efter midsommar. Det gäller att vara hemma då för det ska vattnas en hel del! 

Imorgon ska vi picknicka med världens bästa föräldragrupp och sen försöka hinna måla litegrann på kvällen. På söndag blir det doplövsfest och 20-årsjubileum vid Tunabergskyrkan :) Juste! Idag på öf var det någon som råkade ta fel skor med sig hem för när vi  skulle gå fick jag trycka på Milian skorna och upptäckte att det var en storlek för stora. Så det blir till att köpa ett par nya imorgon och fortsätta hoppas på att någon märker att skorna är för stora. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback