Sjukling

Junelle är sjuk i någon konstig form av feber/kräk/diarré/matvägran-sjuka. Jag trodde först att det var tänderna som spökade igår när hon bajsade ner hela sig (och jag hade glömt extrakläder) men det verkar vara nånting annat. Hon kräktes även upp en hel flaska ersättning (det enda hon ätit) igårkväll när vi kom hem. Hon åt en halv portion gröt igårmorse sen har hon inte ätit nånting sedan dess. Bara snuttat tutte och druckit lite vatten och lite ersättning. Hon har kissat fram tills idag på förmiddagen så jag kände mig inte speciellt orolig men nu har hon inte kissat på över 2 timmar så nu försöker jag få i henne vätskeersättning (tack Cicci). Det går som tur var rätt bra! Fick i henne nästan ca 10 ml innan hon somnade igen. Hon har varit vaken ca 30 minuter på hela dagen men vill bara sova på mig så jag har verkligen fått vila idag. Tobias och Milian har varit och slängt skräp och nu är dom på middag hos farfar och Marie. 

Gårdagen var såååå bra. Vi tog en promenad ner på stan vid 9-tiden och försökte bråttas med alla som ville se forsränningen. Båda barnen somnade i vagnen på vägen ner så vi skippade att gå till saluhallen där mamma och pappa satt och kikade. Vi träffade istället upp Cicci, Andreas och Elvin och satte oss och fikade med dom på gräsplätten bredvid saluhallen. Milian fick komma in och sätta sig längst fram med mormor och morfar och titta på båtarna. En riktig höjdare! Sen kom Ronja, Tomas, Leonell, Lina, Andreas och Loke och vi satte oss och käkade lunch på gräset. Ser var väldigt skönt när solen lös men annars väldigt kallt, ca 10-12 grader. Men det var mestadels varmt och soligt :) Sen tog vi en liten sväng på stan och köpte nya skor till Junelle eftersom jag tappat bort hennes enda par hon hade. Sååååå himla ledsen jag är för det. Tack vare hennes morfar har hon nu fått ett par nya, underbara gammelrosa kavat. Sen gick vi hem till gammelfarmor och grillade oxfilé och njöt i solen i flera timmar :) 




Nöjd efter att ha bajsat ner sig. Lillpluttan då. 


Imorse :(

Helt utslagen liten älskling ❤️







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback