Perfekt dag

En perfekt dag ur mitt perspektiv ser ut som följer: 

Mini vaknar 06.20 och är på bra humör. Vi leker, äter tidig frukost och grejar ett tag tills klockan blivit 07.40 och hon somnar på min axel. Vi lägger oss tillsammans i sängen med Milian som fortfarande sover och vaknar strax efter 8 och ligger kvar i sängen till 09.20. Milian äter lite frukost för att sedan äta en stadig portion till lunch vid 10.30. Även Junelle åt en ordentlig portion av en av hennes favvorätter - laxgrytan. Det var första ordentliga portionen på över en vecka! Vi åt såklart lunch ute i våra nya fina utemöbler (köpte för 150 kr haha) i det underbara sommarvädret. Båda barnen satt lugnt och snällt vid bordet och åt. Det händer väldigt sällan.  Sen lekte vi en stund hos grannarna innan Milian ville gå en sväng med vagnen. Det händer också väldigt sällan. Båda barnen somnade i vagnen och sov säkert 1,5 tillsammans så mamman fick sitta i solen :) Det är nog den längsta stunden jag suttit i solen sedan jag blev mamma. Det var skönt, väldigt skönt. När barnen vaknade åt vi mellis utomhus. En massa frukt. Junelle fick äpple/kiwi/päron-puré och även satsumas. Milian åt satsumas, vindruvor och glass såklart. Sen var det bad och lek hos Elvin igen en stund innan det bar dags för middags-lagning. Det blev köttfärssås och spagetti med Milians fantastiska hjälp. När han är på det humöret han varit idag så går allting så himla himla smidigt och bra. Han är världens bästa hjälpreda! Köttfärssåsen blev lyckad och barnen åt otroligt bra även till middag. Junelle fick köttfärssås med potatis istället. Köttfärs, potatis, morot, champinjoner, tomatkross, smör och lite grädde. Potatisen, moroten, köttfärsen och champinjonerna kokar i lagerblad också. Det blev en riktig höjdare. Jag har bara gjort köttfärs åt henne en gång tidigare men då hade jag pasta ist och det blir aldrig lika bra med pasta i puréform tycker jag. Risoni fungerar kanon men då ska den inte mixas. Den är perfekt som den är. Sen tog vi ett långt bad tillsammans alla tre tills pappan i huset kom hem strax efter 18. Vid 19 nattade jag prinsessan och efter 180 ml ersättning och amning sov hon gott. Det var såååå nära att hon somnade utan amning idag men vi är inte riktigt där ännu. Jag har förberett med termos, flaska och pulver för natten. Det är inte första gången jag gör det men det kan bli första gången jag provar. Om inte tröttheten tar över och jag ger henne bröstet av bara farten. Det visar sig. Båda barnen sover, jag har precis röjt undan i köket och Tobias är uppe och jobbar. 

Precis såhär ser en perfekt dag ut för mig. Glada, mätta och nöjda barn. Det är livet det. 

Igår fick min fina kusin Madde och hennes Dick sitt första, och så efterlängtade, lilla barn. Det blev en liten pojke och jag är sååå lycklig för dom! Stort grattis och all lycka :) 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback