Längre sen

Nu var det länge sen jag skrev sist. Jag vill verkligen inte klaga eller vara negativ men det är så sjukt mycket just nu. Vi försöker bli klara med så mycket som möjligt innan resan nästa vecka och därmed är det ingen tid till annat är husfix. Tobias är nästan klar med taket, det fattas bara några enstaka pannor. Jag är såååå imponerad! Igår la han ut HELA taket på ena sidan på bara 2-3 timmar. Och han som har problem med ryggen. Men det gick bra! Det tog lite längre tid idag med pannorna runt takfönstrena och avluftningspannan. Han har även hunnit panela nästan hela kortsidorna. Det fattas bara några plankor nu! Sen ska dom sista plankorna på plats när plåtslagaren är klar. Putte var här HELA helgen och hjälpte Tobias att såga upp för trappan och en massa andra saker som Tobias inte hade koll på själv. Det dröjer nog ca 2 månader att få trappan så vi får stå ut med ett hål utan trappa tills dess. 

Jag själv har också hjälpt till lite. Det är så roligt när jag kan göra det! I helgen målade jag HELA baksidan av huset. Vi hade lite problem innan vi valde rätt vit nyans och det slutade med Stockholmsvit och det blev såååå bra. Passar perfekt med hängrännorna och övriga plåtar i silvermetallic. Jag hann även måla en del på ena kortsidan. Idag har jag fått hjälp av mamma att måla framsidan på huset. Blev sjukt bra! Så nu är det bara överdelarna på kortsidorna kvar att måla. Jag tror att det kommer gå rätt fort. Får se om jag hinner måla en av sidorna imorgon och den andra sidan någon kväll senare i veckan. Jag verkligen älskar att måla, superkul ju. 

På måndag åker vi till Grekland. Eftersom det är första resan för oss med barn så känns det lite extra stressigt. Det mesta är inhandlat, bara lite smågrejer kvar. Svärmor var på Ullared i helgen och hade köpt de sista sakerna som vi behövde, bla ett uv-tält, badblöjor och badkläder till barnen På lördag ska vi packa allting. Hur mycket kläder behöver man egentligen till barnen? Svårt ju. Jag har precis bokat en airshell-väska till vagnen som vi ska hämta ut innan vi lyfter. Jag vill vara på plats minst 3 timmar innan flyget går just för att jag inte har en aning om hur väskan fungerar. Hoppas det löser sig. 

Nu ska jag sova! Godnatt 

Öppna förskolans dag i Stadsparken igår. 


Finaste uv-dräkten kom hem med posten igår. Hittade en helt ny med lapparna kvar på Tradera - ibland har även jag lite tur! 



Finaste morsdagspresenten ❤️
Postat av: Anonym

Vi hyrde en sån när vi åkte till Tyskland i början av maj. Super smidig. Ni hämtat ut den. Du får ett mail vart. Sen checkar ni in era vanliga väskor. Säg att ni har ett special bagage. Då får ni en tag till den också. Sätter på tagen. Går till special bagage och bara lämnar in den där ☺️ Sen kommer väskan på ett specialbagage band när nu kommer fram. Så himla smidigt!

2016-06-01 @ 05:45:30
Postat av: Anonym

Vi hyrde en sån när vi åkte till Tyskland i början av maj. Super smidig. Ni hämtat ut den. Du får ett mail vart. Sen checkar ni in era vanliga väskor. Säg att ni har ett special bagage. Då får ni en tag till den också. Sätter på tagen. Går till special bagage och bara lämnar in den där ☺️ Sen kommer väskan på ett specialbagage band när nu kommer fram. Så himla smidigt! / Angelica elmblad

Svar: Toppen! Så vi behöver inte anmäla specialbagage innan? Skööönt! Tack snälla för svar 😃
Emelie Sofie Ericsson

2016-06-01 @ 05:46:10
Postat av: Louise björklund

Heja vad duktiga ni är!! Vi har varit iväg två gånger med Filippa utomlands & jag har tagit med på tok för mycket kläder! De är så varmt så jag har haft så minimalt me kläder som möjligt & bara tunna tunna svala. Kläderna tar bara massa plats & vikt så försök tänk innan vad som kommer användas & vad som är svalt för dom😊

Svar: Tack för respons! Jag har nästan bara köpt bodysuits till Junelle. Det måste ju räcka? Och till Milian bara shorts/linne och shorts. Typ en uppsättning per dag? Har ni smort in Filippa med solfaktor när ni varit iväg? 👍👎
Emelie Sofie Ericsson

2016-06-01 @ 06:58:19
Postat av: Louise Björklund

Ja de låter super till båda👌🏻 jag har haft med så mycket fina klänningar men dom är oftast i bomull eller lager på lager & blir alldeles för varmt, tyvärr! Ja vi har haft 50 spf båda gångerna 😊

2016-06-01 @ 19:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback