Ny plats

Milian har fått en ny förskoleplats. Från den 9/8 på det stället vi verkligen ville ha. Jag tänker definitivt tacka ja så får vi se när han börjar. Tanken är att Junelle ska börja i jan på samma ställe. Någon som vet dom ändrade reglerna? Syskonförtur? Tydligen är det jättesvårt att få plats i januari så jag hoppas verkligen att syskonförturen är kvar. Vill inte ha olika dagis... 

Tvåbarnslivet är väl lite upp och ner just nu. Det går egentligen hur bra som helst när vi är hemma. Förutom att det ser ut som ett bombnedslag varje dag. Men problemet är min rastlöshet. Jag vill göra saker hela tiden men klarar inte riktigt av det känner jag. Idag gav vi oss iväg till ishallen i Björklinge helt oplanerat och det sket sig helt. Vi gick inte ens på oss skridskorna. Mamma var där med barnen men dom hade åkt färdigt när vi kom. Det slutade med att Milian gick med dom tillbaka till dagis och jag och Junelle åkte på mammaträningen. Så självaste björklingebesöket blev inte helt förgäves iaf! 

Junelle är så himla aktiv nu. Hon är inte stilla en enda sekund. På golvet kastar hon sig åt alla håll istället för att sitta. Allt för att komma framåt. När hon står upp så hoppar hon och grejar som aldrig förr och när hon ligger ner så "simmar" hon jättefort. Det ser så roligt ut! Hon har börjat ställa sig på alla fyra fast med ena benet under sig, precis som Milian gjorde när han började krypa. Så jag tror att det är väldigt nära att det är slut på friden här hemma. Och vi har fortfarande inte barnsäkrat. Skynda skynda!

Lite av den senaste shoppingen. 


Hon är på g hela tiden! 

Kvällens nattning 









Postat av: Ida

Har också hört att syskonförturen ska tas bort. Här i Björklinge kan man i princip glömma förskoleplats i januari så vi har sökt innan och fått plats. Törs inte stå utan eller behöva lämna i stan.. Kul att Milian fått plats! Var blev det?

Svar: Samma som Elvin :D
Emelie Sofie Ericsson

2016-03-04 @ 08:11:31
Postat av: Anonym

https://www.uppsala.se/skolval/

2016-03-04 @ 13:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback