Matrutiner

Nu börjar vi äntligen få ordning på matrutinerna för lillfröken. När hon vaknar vid 7-8 tiden äter hon en portion gröt. Sedan står hon sig på det tills det är dags för lunch. Till lunch äter hon ca en halv burk mat, antingen färdigköpt eller egenlagad. Hittills har hon gillat ca 75% av allt vi har provat. Till mellanmål äter hon oftast en banan eller någon annan frukt i puréform. Sedan äter hon en halv burk mat igen till middag. Den enda måltiden vi inte riktigt fått rutin på är den sista. Vi varierar mellan gröt/ersättning eller bara amning än så länge. I övrigt så ammar jag fortfarande litegrann på dagen men försöker dra ner så mycket som möjligt. Helst vill jag sluta amma helt dagtid. Men det får fröken bestämma hur hon vill göra. 

Idag har vi varit på en akuttid på BVC. Junelle har nämligen börjar spänna sig så att hon skakar. Det ser ut som att hon ryser. Hon är helt opåverkad efteråt och det varar i endast max 5 sekunder åt gången. Men det kändes olustigt iaf. Så vi fick komma till BVC och läkaren sa att hon inte alls var orolig. Så förhoppningsvis slutar hon spänna sig snart så jag slipper oroa mig över det. 

Vi provade ett plagg i strl 74 idag och förvånades över hur bra det passade! Tänk att min lilla, lilla tjej redan är så stor så hon har strl 74. Hoppas att hon kan ha den här storleken länge nu för hon har såååå mycket fint! Milian hade strl 74 hela sommaren och nästan till han blev 1 år vad jag minns. Så förhoppningsvis växer hon lite långsammare nu. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback