Förkylningsastma

Alltså det här med förkylningsastma är ju sjukt långdraget. Varje gång lillskruttan blivit förkyld har det pågått minst 2 veckor. Rossel, snor och hosta så hon kräks. Ingen feber som tur är. Jag och hon avskyr inhalatorn. Hon skriker som en galning när jag tar fram den. Känns brutalt att hålla fast henne i 30 sekunder. Men jag tycker ändå att rosslet har varit mindre den här gången än förra gången hon var förkyld. Vi har inte testat att ge luftrörsvidgande än. Biverkningarna skrämmer mig litegrann men om hon blir sämre lär vi nog testa den. Det är så frustrerande med sånna här "friska" förkylningar som aldrig ger med sig. Hon är ju precis som vanligt annars. Pigg, glad och mammig :) 

Vi har precis kommit till Björklinge efter att ha varit i Bälinge hos Hanna och barnen. Ikväll är det sista kvalmatchen där vinst innebär div 2 nästa säsong. Tobias fick ett slag på tummen förra matchen så vi får se om han kan spela. Iofs har han spelat alla matcher i kvalserien med skavanker. Skulle det inte bli tre poäng ikväll så kommer en ny chans på torsdagsdagens bortamatch. Heja heja! 









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback