Annorlunda dag

Idag har jag och Junelle varit hemma själva i ett par timmar. Milian var med mormor på fjärilshuset i Solna på förmiddagen. Min plan var att gå med Cicci och Ebbe till st perskyrkan men påvägen dit insåg vi att det faktiskt var påsklovsstängt så vi fick vända. Helt plötsligt hade jag en helt oplanerad dag med bara ett barn hemma. Junelle somnade strax innan 10 och sov till nästan 11.30. På den tiden hann jag rensa/flytta om en del i förrådet och hitta en del saker som jag ska försöka sälja. När hon vaknade så tvättade vi lite, dammsög, plockade disk och gjorde puréer. Idag blev det päron/äpple/jordgubb och en laxgryta. Som jag skrivit tidigare är Junelles aptit lite sämre än tidigare men idag åt hon upp nästan en hel burk med laxgryta. Så den  var nog inte så tokig :) När Milian kom hem sen så gjorde vi en blåbärspaj och sen gick vi ut och ritade en hockeyrink på gatan. Den tredje på två dagar! Snart får vi köpa sprayfärg och spraya en riktig bana så den inte försvinner i regnet. Han hade iaf haft det väldigt mysigt med mormor på fjärilshuset men blev lite rädd för fjärilarna som flög mot honom precis när dom kom dit. Men det fanns andra roliga saker där att titta på. Huvudsaken att han fick göra nånting roligt med mormor. Det är alltid uppskattat :)

När Tobias kom hem sen så gjorde vi oss ordning och pep iväg till Tomas och Ronja på lite god mat :) Nu när bebisarna börjar bli lite större så är det roligare för dom att träffas. Det känns som att Leonell börjar känna igen oss och framförallt Milian. Det har varit ett tag/en period som han varit lite rädd/observant i Milians närhet men nu börjar det släppa. Så därför känns det ännu viktigare att vi träffas ofta så det håller i sig. Junelle somnade i bilen hem och Milian på soffan när vi kom hem. Han och Tobias ligger kvar än och jag är jättepigg. Konstigt?! 

Den här lilla donnan tar sig fortfarande inte framåt. Hon är så nära hela tiden men verkar inte kunna knäcka krypkoden. Men snart är hon överallt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback