Midsommar

Årets kanske bästa helg är nu slut och ingen är nog nöjdare än jag. I fredags packade vi oss iväg mot Björklinge på förmiddagen för att lämna packning och bil. Efter lunch tog vi bussen vidare mot Tierp och Vallby för Berlin-träff. Hela tjocka släkten Berlin var samlade och festfixarna hade verkligen gjort ett kanonjobb. Det var verkligen ett riktigt traditionellt midsommarfirande. Riktigt god mat, fiskedamm för barnen, ponnyridning, dans kring stången, tävlingar, badning mm. Väldigt barnvänligt för alla dessa barn som nu finns i släkten. Barnen somnade i runt 19-tiden och sov till ca 20.30. När jag insåg att dom inte tänkte somna om så kände jag att det var dags att runda av. Så vi tog bussen hem igen 22. Barnen somnade igen runt 23.30 och sov sedan till 08.30 dagen efter. En perfekt midsommarafton!

Midsommardagen började alltså med sovmorgon. Efter frukosten gjorde vi oss ordning för traktorkortege och karusellåkning på Björkis. Det enda jag saknade på midsommarafton var traktorkortegen. Det hör lixom till traditionen. Så därför var vi såklart redo att hoppa på traktorn när kortegen ändå stannade utanför mamma och pappa. Och det var såååå mysigt. Milian var riktigt nöjd och Junelle skrattade hela vägen. Väl nere vid Björkis märktes det att det var riktigt varmt ute. 28 grader och stekande sol! Wow! Första midsommardagen på väldigt länge med värme. Vi åkte bilbanan om och om igen innan Tobias och Milian åkte vidare till länsö där Milian skulle vara med mormor och morfar över natten. Jag och Junelle stannade och kollade på dragkampen. Även detta är en tradition som bara inte får missas! Det var lite för varmt för Junelle i skuggan så vi blev inte långvariga. Vi var färdigombytta för fest så vi var bara hem och hämtade lite saker innan vi gick vidare till Jenny och Filip. Som vanligt är detta en underbar dag för mig. Jag får träffa alla mina FANTASTISKA vänner som jag verkligen avgudar varenda en. Hur fasen hade jag sådan tur att få ha så många kloka människor som nära vänner? Och inte nog med det så är dom respektive minst lika bra! Iaf så hade festfixarna denna dag ordnat en grym fest som var ovanligt trevlig och hyfsat lugn i jämförelse med tidigare år. Inga pinsamheter och inga snefyllor. Junelle var väldigt gnällig så jag gick hem med henne runt 19-tiden. Ida och Gustav hade lovat att vara barnvakter medans vi fortsatte ha trevligt på festen. Junelle somnade 19.30 och, hör och häpna, så sov hon HELA natten? Vad är oddsen för detta lixom? När vi kom hem runt 3-tiden så gav jag henne en flaska ersättning bara för att slippa bli väckt och gå ner och värma. Den drack hon upp utan problem i sömnen. Jag tror även att hon hade klarat sig utan den. Klockan 06.30 gick vi upp. Då hade jag sovit 3 timmar. Klockrent. Efter frukosten gick vi iväg och hjälpte Jenny med städningen. Sen somnade vi båda i soffan kl 9 och sov till 11. Underbart!

Det enda minuset med denna helg var att Milian sov borta och jag saknade honom. Annars var det en riktigt oslagbar midsommarhelg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback