Höstblåsor

Så var höstblosorna här och hälsar på igen. Och även denna gång är det Milian som drabbas. Grannpojkarna har också haft det och tydligen så hade Milian druckit ur samma flaska som dom nu i veckan. Så det är garanterat dagisbaciller. Men vi är glada att det kom nu i helgen istället för nästa helg. Stackars Milian har varit trött och hängig hela dagen. Hels veckan har han varit gnällig och jag har trott att han är understimulerad eller bara har haft tråkigt. Men det kan säkert hänga ihop med detta för grannpojkarna var likadana. Milian somnade på soffan efter lunch idag och när han vaknade sa han att det gjorde ont i munnen. Då såg jag blåsorna. Nu sover han igen efter att vi varit ute i regnen och rastat oss litegrann. Jag kan inte minnas när han senast somnade med tre timmar emellan sist. Han var väldigt varm så jag ska nig ge honom en alvedon. 

Lillskruttan somnade också precis. Nattningen gick verkligen super idag. Hon bökade med flaskan och hade sig i ca 10 minuter men sen la hon sig snällt bredvid mig i sängen och sög i sig hela flaskan. Och somnade på dirren. Helt otroligt. Kanske att hon redan har fattat galoppen. För det var inget bråk idag heller. Jag är så tacksam för det. Natten som var gick också bra. Hon sov till 02.30 och då tog jag med henne ut i vardagsrummet för jag misstänkte att hon skulle väcka Milian. Men hon somnade otroligt nog om i min famn på vägen till soffan. Sen bökade hon fram och tillbaka ett x antal gånger mellan 03-06 men jag höll mig vaken och ställde mig upp och vaggade henne innan hon hann vakna och bli ledsen. Så vi klarade oss väldigt bra tycker jag. Dessvärre har det varit idag under dagen. Hon har kämpat en hel del för att få bröstet men jag har tagit henne i bärselet istället så att hon ändå får närhet och känner trygghet. Annars blir det nog lätt att hon känner sig övergiven. Jag känner iaf att jag överger henne på något vis. Att jag struntar i hennes behov. Om ni förstår vad jag menar. Jag känner mig iaf otroligt hemsk men också stark. Jag trodde att det skulle kännas jobbigare än vad det blev/är. Vi har nog några dagar kvar av detta kämpiga och jag gråter lite varje gång jag tänker på det. Jag vill ju egentligen inte att den här underbara tiden ska vara slut. Men det är den och nu väntar nya underbara tider. Allting är underbart med barnen. Men på olika vis. Nu håller vi tummarna att den extrema mammigheten ger med sig litegrann så att jag kan få lite andrum. 4 juli ska jag på konsert i Sthlm med mina systrar och den 23 juli ska vi på bröllop. Då det vore skönt om hon är mindre mammig tills dess. Även fast jag älskar att mina barn är/har varit mammiga. Det  är ju det finaste tecknet på trygghet. Men jag känner nu att jag behöver några kvällar i sommar att bara få vara Emelie. Att inte behöva vara mamma Emelie. Det behöver jag verkligen nu. Jag hoppas innerligt att jag kan få vara det nästa lördag också. Men det problemet är inte löst än. 

Tobias är på svensexa och har varit borta hela dagen. Han var väldigt oplanerad och kom iväg sent imorse. Vädret gjorde honom inte särskilt sugen på att sticka iväg plus att Milian var hängig. Men jag fick honom på andra tankar. Det hade kunnat vara hans egen svensexa. Och det är mycket planering runt en svensexa. Sjukt taskigt att dra sig ur samma dag då. Jag vet hur sånt känns så jag skulle aldrig själv göra så. Han är där nu och har haft roligt så han är nog glad att han åkte :) 

Nu ska jag laga mat, ta undan disken, plocka undan och eventuellt städa om jag orkar. Imorgon ska vi på kalas hos Tora som fyller två år :)
Postat av: Louisebj.blogg.se

Jag älskar att du hyllar "mammigheten" & säger det är ett bevis på trygghet. Du har ju helt rätt! Alla får det alltid att låta så negativt tyvärr tycker jag.

Svar: Tack för din återkoppling! Jag tycker också det och blir lite ledsen när jag hör det. Det brukar låta som att det är synd om mig för att hon är mammig. På vilket vis då lixom? Heja oss Louise 👏👍
Emelie Sofie Ericsson

2016-06-20 @ 16:08:13
Postat av: Louise

Ja det låter verkligen som det är synd om en när dom säger det. Ja heja oss verkligen!👏🏻😊

2016-06-22 @ 08:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback