Ajajaj

Nu börjar det lätta litegrann i brösten efter 3 nätter och 4 dagar utan amning. Igår och i förrgår var jag som en tickande bomb. Högra bröstet sprutade så fort jag nuddade det. Och smärtan var nästan lika hemsk som vid mjölkstockning. Men nu känns det bättre. Jag har verkligen försökt att undvika att pumpa ur för nu vill jag ju bli sv med mjölken. Men var tvungen att pumpa ut en hel del igår. Jag som alltid har haft dåligt med mjölk fick ihop en hel flaska! Aja, nu är det snart avslutat. Amningen är snart ett minne. Som jag kommer njuta av att tänka på ändå tills det blir dags igen (kanske?). Jag är verkligen glad att jag kämpade nig igenom de första månaderna för det är verkligen fantastiskt att kunna ge sitt barn detta. Även fast jag fått världens mammigaste unge. Men det är sååå värt. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna sluta men nu är det gjort. 

Milian har fortfarande hela munnen full av blåsor. Och på rumpan. Han gar feber som inte vill ge sig. Vi är inne på tredje dagen nu. Hoppas verkligen den ger sig idag för han är så himla dålig. Han vill bara sova hela tiden. Som tur är så är han otroligt duktig vatten. Han äter faktiskt litegrann också till skillnad från förra gången. Lilla älsklingen. Men blåsorna i munnen är mycket värre den här gången. Tycker så synd om honom :( 

Inatt sov Junelle 20-06.20 för första gången. Redan 07 somnade hon om igen och vaknade kl 10. Även Milian vaknade då så idag är jag utvilad. Jag har inte sovit till 10 en enda gång sedan jag blev mamma. Så idag blev det lite brunch när vi gick upp :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback