Vanor

Att skapa sig bra vanor och rutiner är mycket svårare än vad det ibland verkar. När man är förälder ska man även skapa bra vanor och rutiner för sina barn. Det är ännu svårare. Från det att Milian föddes har vi gjort vad vi har kunnat/vetat för hans bästa. Ibland har det blivit bra och ibland har det blivit sämre. En sak som vi gjorde "fel" när han var mindre var att han ofta fick välja vad han ville äta. Om han inte åt så fick han nånting annat för vi tyckte synd om honom. Jag är alldeles för mesig har jag insett. Det är ju mera synd att skapa dåliga matvanor för honom. Men man lär sig av misstagen. 

Idag har Hanna, Kevin, Elvira och farmor varit här och lekt. Det blev full rulle på barnen och dom hade roligt medans vi diskuterade livsmedelsindustrin. Jag har verkligen fått mig en tankeställare efter Hannas kloka ord. Hon är väldigt påläst om olika livsmedel och dess innehåll, framförallt kött. Jag är inte så påläst men jag vet vad som är bra och dåligt. Efter denna långa diskussion är jag helt klart bestämd på att vi ska prioritera bra mat (enligt våran definition) till våra barn! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback